W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 19 kwietnia 2024 r. Godzina 18:17

Indywidualizacja procesu nauczania w Gminie Miasto Świnoujście

Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego

Oś priorytetowa 8 „Edukacja”

Działanie 8.3 „Wsparcie szkół i placówek prowadzących kształcenie ogólne oraz uczniów uczestniczących w kształceniu podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym w ramach  Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego”  

Nazwa

Indywidualizacja procesu nauczania w Gminie Miasto Świnoujście

Całkowita wartość projektu: 

  1 091 159,98

Kwota dofinansowania:   

  1 036 601,97

w tym ze środków dotacji celowej: 109 116,00

Planowany termin rozpoczęcia projektu

  01 września 2017r.

Termin zakończenia projektu

  30 sierpnia 2020 r.

Umowa o dofinansowanie – 3 października 2017 r.

Umowa o dofinansowanie Projektu „Indywidualizacja procesu nauczania w Gminie Miasto Świnoujście”- została podpisana 03.10.2017 r., pomiędzy Województwem Zachodniopomorskim reprezentowanym przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie: Andrzej Przewoda - Dyrektor, a Gminą Miasto Świnoujście, reprezentowaną przez  Janusza Żmurkiewicza Prezydenta Miasta Świnoujście  przy kontrasygnacie Iwony Góreckiej – Sęczek Skarbnika Miasta.

Przedmiotem projektu będzie wdrożenie nowoczesnego systemu indywidualnej pracy z uczniami, który ma doprowadzić do wzmocnienia ich zdolności do przyszłego zatrudnienia oraz zdobycia umiejętności poruszania się po rynku pracy.


Projektem objętych zostało 4 świnoujskich szkół tj.:

  1. Szkoła Podstawowa nr 2 im. mjra Henryka Sucharskiego,
  2. Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. kpt. ż.w. Mamerta Stankiewicza,
  3. Szkoła Podstawowa nr 6 im. Mieszka I,
  4. Zespół Szkolno-Przedszkolny (Szkoła Podstawowa nr 9 im. Jana Pawła II).

Główne rezultaty projektu, które zostaną osiągnięte w wyniku realizacji:

  1. liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu projektu: 786 osób w tym 354 kobiet i 359 mężczyzn,
  2. liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu 73 osób w tym 66 kobiet i 7 mężczyzn,
  3. liczba szkół, w których pracowanie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 3 szt.

Do głównych zadań w projekcie zaliczyć należy organizację szeroko pojmowanych zajęć z zakresu indywidualizacji pracy z uczniem (w tym z uczniem młodszym) tj.:

  1. zajęcia specjalistyczne prowadzone w celu stymulowania rozwoju poznawczego: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, psychologiczno-edukacyjne,
  2. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (matematyka, j. pol., j. ang., j. niem.),
  3. zajęcia dla ucznia zdolnego (j. ang., j. niem., pol., przyroda, matematyka, informatyka, zajęcia artystyczne),
  4. zajęcia rozwijające sprawność ruchową,
  5. doradztwo zawodowe.

Dodatkowo 4 nauczycieli zostanie przeszkolonych z przygotowania do prowadzenia terapii Biofeedback oraz 1 nauczyciel z metody Wankego. Nauczyciele zostaną również objęci szkoleniem z przygotowania do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W ramach projektu zaplanowano również koszty związane z doposażeniem szkół w pomoce dydaktyczne i specjalistyczny sprzęt, który jest niezbędny do prowadzenia zajęć.

Za zarządzenie projektem odpowiedzialna jest firma TOP PROJEKT  Krzysztof Derbiszewski z siedzibą w Szczecinie, z którą w wyniku rozstrzygniętego postepowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, została podpisana umowa w dniu 01.03.2019 r.

W związku z rozpoczęciem zajęć w ramach  Poniżej znajdują się dokumenty do pobrania:

  1. regulamin uczestnictwa w projekcie,
  2. formularz zgłoszeniowy,
  3. deklaracja uczestnictwa w projekcie,
  4. oświadczenie uczestnika projektu,
  5. rezygnacja z uczestnictwa w projekcie.

Wszystkie dokumenty można również pobrać ze strony szkół uczestniczących  w projekcie.


Harmonogram zajęć

Szkoła Podstawowa nr 2

Szkoła Podstawowa nr 4

Szkoła Podstawowa nr 6

Szkoła Podstawowa nr 9



Data dodania 25 października 2017