W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest sobota 20 kwietnia 2024 r. Godzina 16:11

Przebudowa ulicy Gdyńskiej w Świnoujściu (od ul. Gdańskiej do ul. Szkolnej)

Przebudowa ulicy Gdyńskiej w Świnoujściu  (od ul. Gdańskiej do ul. Szkolnej)

Wartość wydatków kwalifikowanych: 3 025 067,62 zł
Wysokość dofinansowania: 1 357 195,57 zł (nie więcej niż 50% kosztów kwalifikowanych)

Przedmiotowy projekt będzie polegał na przebudowie ulicy Gdyńskiej (drogi gminnej o charakterze lokalnym) od ulicy Gdańskiej do ul. Szkolnej (łącznie ok 379 metrów, 2 skrzyżowania w tym 1 z drogą gminną i 1 z drogą powiatową + dojazd do skrzyżowania z ul. Gdańską - drogą gminną). Aktualnie stan nawierzchni jezdni wg. przeglądu pięcioletniego wykazuje na pierwszych 40m (wykonane z płytki betonowej typu Trylinka) lokalne nierówności, na dalszej części ulicy nawierzchnia bitumiczna o dużych nierównościach w profilu podłużnym, spękania siatkowe, wbudowane łaty, wyboje, zaniżenia przy krawędziach mogące powodować zastój wody. Ulica posiada nawierzchnię jezdni o zmiennej szerokości od 5,13 do 6,32 m zamkniętą obustronnym okrawężnikowaniem kamiennym nieobrobionym i betonowym typu ulicznego o znacznym stopniu zużycia, spękaniach i ubytkach strukturalnych betonu. Ogólna ocena stanu nawierzchni D – stan zły. Ruch pieszy odbywa się po chodnikach o szerokości ok 2 m, umieszczonych zarówno po prawej jak i lewej stronie.Chodniki w większości o nawierzchni z płyt betonowych chodnikowych o wymiarach 35x35x5 cm i 50x50x7 cm wykonane w latach 70.XX wieku w technologi tradycyjnej o bardzo dużym stopniu zużycia i mechanicznego zniszczenia. Ruch rowerowy odbywa się w obu kierunkach po jezdni, po ogólnodostępnym pasie ruchu.

Zaprojektowano rozwiązanie klasyczne dla dróg ulic miejskich klasy L i obciążenia ruchem lekkośrednim KR 2.

W ramach przebudowy zostanie wykonane:
1. mechaniczne korytowanie na całej szerokości pasa drogowego w gruncie II i III kategorii na projektowaną głębokość dla konstrukcji nawierzchni jezdni wynoszącą 40 cm zjazdów, wjazdów i zatok postojowych wynoszącą 20 cm na oraz chodników wynoszącą 10 cm
2. roboty ziemne,
3. wzmocnienie podłoża gruntowego geowłókniną,
4. warstwa odcinająco – odsączająca,
5. krawężniki betonowe typu ulicznego wystających o wymiarach 15x30x100 cm
6. dolna warstwa podbudowy tłuczniowej jezdni o grubości 16 cm z mineralnego łamanego kruszywa kamiennego
7. górna warstwa podbudowy tłuczniowej o grubości 12 cm z mineralnego kruszywa łamanego kamiennego
8. skropienie podbudowy tłuczniowej szybkorozpadową emulsją bitumiczną w ilości 1,0 kg/m2
9. profilowanie podbudowy tłuczniowej masami bitumicznymi mineralno – grysowymi na warstwy wiążące w ilości 50 kg/2
10. warstwa wiążąca nawierzchni bitumicznej grubości 5 cm po uwałowaniu z mas mineralno – bitumicznych grysowych
11. skropienie warstwy wiążącej emulsją asfaltową klotoidową-szybkorozpadową w ilości 1,0 kg/m2
12. warstwa ścieralna z betonu asfaltowego zamkniętego warstwą grubości 5 cm po uwałowaniu
13. nawierzchnia jezdni na wyniesionym przejściu dla pieszych i skrzyżowaniu z ulicą Grudziądzką wykonanych z kostki betonowej grubości 8 cm
14. warstwa odcinająca z piasku o uziarnieniu do 22 mm warstwą grubości 10 cm po zagęszczeniu pod wjazdy, zjazdy, zatoki i miejsca postojowe
15. podbudowa betonowa z betonu B-7,5 na zjazdach, zatokach, miejscach postojowych i wyniesieniach nawierzchni jezdni na przejściach dla pieszych i skrzyżowaniach warstwą grubości 18 cm po zagęszczeniu
16. warstwa podbudowy z mieszanki cementowo – piaskowej 1:4 Rm grubości 5 cm po uwałowaniu pod nawierzchnie chodnikowe
17. nawierzchnie chodnikowe i podejść chodnikowych do posesji z kostki betonowej grubości 8 cm o wymiarach 10x20 cm (cegła barwiona) lub starobruk melanż na posypce cementowo – piaskowej 1:4, warstwą grubości 3 cm
18. nawierzchnie z kostki betonowej grubości 8 cm (cegła barwiona czerwona) na podsypce cementowo – piaskowej 1:4 warstwą grubości 5 cm
19. nawierzchnie miejsc postojowych z kraty ażurowej betonowej grubości 10 cm z wypełnieniem otworów ziemią urodzajną i obsianiem trawą na powierzchni.
20. oznakowanie pionowe na słupkach rurowych
21. oznakowanie poziome grubopowłokowe w tym: linii segregacyjnych i przejść dla pieszych
22. plantowanie poboczy, humusowanie i obsianie trawą terenów zielonych
23. regulacja wysokościowa studni teletechnicznych, kanalizacji deszczowej, skrzynek zaworów hydrantowych i gazowych

Powierzchnia podstawowych elementów drogi:

1. Zjazdy – ok. 467,05 m2
2. Zatoki postojowej - 294,45 m2
3. Progi zwalniające - 303,00 m2
4. Chodniki - 1446,35 m2
5. Krawężniki
   • Obniżone - 1305,5 m
   • Wystające - 597,00 m
6. Nawierzchnia asfaltowa - 2303,00 m2


Data dodania 22 stycznia 2020