W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest czwartek 28 marca 2024 r. Godzina 20:36

INFORMACJA O WYNIKACH KONSULTACJI SPOŁECZNYCH dotyczących zasad oraz warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych na terenie Gminy Miasto Świnoujście

Na podstawie art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016 r. poz.446) oraz § 3 ust. 2uchwały Nr XXI/177/2016 Rady Miasta Świnoujście z dnia 28 kwietnia 2016 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Miasto Świnoujście, zgodnie z zrządzeniem Nr 59/2017 Prezydenta Miasta Świnoujście z dnia 26 stycznia 2017 roku zostały przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące zasad oraz warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych na terenie Gminy Miasto Świnoujście.


Konsultacje trwały od 3 lutego do 17 lutego 2017 roku i posiadały zasięg ogólnogminny.Zarządzenie Prezydenta Miasta o przeprowadzeniu konsultacji umieszczone zostało w Biuletynie Informacji Publicznej, na oficjalnej stronie internetowej oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Świnoujście.

Odpowiedzialnym za przeprowadzenie konsultacji był Kierownik Biura Informacji i Konsultacji Społecznych Urzędu Miasta Świnoujście Robert Karelus.

Konsultacje miały na celu poznanie opinii mieszkańców miasta w kwestii zasad oraz warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych na terenie Miasta Gminy Świnoujście oraz stanowić podstawę do prac nad projektem uchwały Rady Miasta Świnoujście ustalającej zasady oraz warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych, a także ogrodzeń na terenie Miasta

Konsultacje zostały przeprowadzone w formie badań ankietowych.

Badanie ankietowe polegało na skierowaniu do mieszkańców Gminy Miasto Świnoujście kwestionariusza ankiety, stanowiącego załącznik nr 1 Zarządzenia, udostępnionego na oficjalnej stronie internetowej Urzędu Miasta Świnoujście www.swinoujscie.pl, w Filiach Miejskiego Domu Kultury w Karsiborze, Warszowie, Przytorze – Łunowie, na Stanowisku Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Świnoujście, Mobilnym Punkcie Informacyjnym zlokalizowanym w Centrum Handlowym „UZNAM”, ul. Grunwaldzka 21, w dniu 8 stycznia, w godzinach od 15.00 do 17.00.

Kwestionariusze ankiety respondenci mogli składać osobiście w powyższych lokalizacjachlub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5; 72-600 Świnoujście oraz przesłania w formie elektronicznej, postaci skanu wypełnionego kwestionariusza ankiety, na adres:  bik@um.swinoujscie.pl w dniach od 3 do 17 lutego  2017 roku.            

W ankiecie wzięło udział 319 respondentów, w tym 76 w ramach Mobilnego Punktu Konsultacyjnego.

Na pytanie: „Czy Pani/Pana zdaniem w Świnoujściu jest nadmiar (za dużo) reklam na terenie miasta? odpowiedziało:

Tak – 245 respondentów

Nie – 74

Na pytanie: „Jeżeli tak, to w których rejonach miasta?” odpowiedziało:

Dzielnica Nadmorska – 169 respondentów

Osiedle Posejdon – 53

Osiedle Matejki – 101

Osiedle Rycerska – 31

Osiedle Zachodnie – 42

Śródmieście – 219

Wydrzany – 16

Warszów – 40

Ognica – 35

Przytór – 28

Łunowo – 25

Karsibór – 21

Na pytanie: „Jak Pani/Pana zdaniem reklamy zewnętrzne wpływają na krajobraz?” odpowiedziało:

Pozytywnie – 62 respondentów

Negatywnie – 247 respondentów

Na pytanie: „Czy Pani/Pana zdaniem potrzebne są przepisy prawa lokalnego regulujące zasady umieszczania reklam na terenie miasta?” odpowiedziało:

Tak - 264 respondentów

Nie - 55

Na pytanie: „Czy Pani/Pana zdaniem, na terenach o dużych walorach krajobrazowych powinno się wprowadzić zakaz lokalizacji reklam?” odpowiedziało:

Tak – 259 respondentów

Nie – 59

Na pytanie: „Czy Pani/Pana zdanie, przepisy powinny regulować mieszczanie reklam na terenach w najbliższym otoczeniu miejsc kultu religijnego oraz na terenach miejsc pamięci i w ich otoczeniu?” odpowiedziało:

Tak – 231 respondentów

Nie – 84

Na pytanie:  „Czy Pani/Pana zdaniem, umieszczanie reklam na rusztowaniach, w tym tych umieszczanych na samochodach stojących na miejscach parkingowych, powinno być regulowane przepisami?” odpowiedziało:

Tak – 224 respondentów

Nie – 91

Na pytanie: „Czy według Pani/Pana dopuszczalne jest zasłanianie budynków reklamami bez żadnych ograniczeń?” odpowiedziało:

Tak – 50 respondentów

Nie – 268

Na pytanie: „Czy Pani/Pana zdaniem umieszczanie reklam na ogrodzeniach powinno być regulowane przepisami prawa lokalnego?” odpowiedziało:

Tak – 269 respondentów

Nie – 50

Na pytanie: „Czy przepisy dotyczące umieszczania reklam na terenie miasta powinny dotyczyć wszystkich właścicieli/zarządców nieruchomości?” odpowiedziało:

Tak – 280 respondentów

Nie – 39

Uwagi. W przypadku odpowiedzi na pytanie dotyczące rejonów miasta, w których zdaniem respondentów jest za dużo reklam, ankietowani mogli zakreślić kilka odpowiedzi. Nie było również obowiązku udzielenia odpowiedzi na wszystkie pytania ankiety. Jeśli ankietowany nie miał zdania na któreś z pytań ankiety, mógł na nie odpowiadać.

Wyniki konsultacji przedstawione zostały Radzie Miasta Świnoujście, opublikowane na tablicy ogłoszeń oraz stronie internetowej Urzędu Miasta Świnoujście i w Biuletynie Informacji Publicznej.


Świnoujście, dn. 22 lutego  2017.


                                                                    Prezydent Miasta Świnoujście

 

                                                                          Janusz Żmurkiewicz





Data dodania 21 lutego 2017