O uchwałę krajobrazową
Na jakim etapie jest wdrażanie uchwały krajobrazowej przyjętej przez radnych w grudniu 2019 r.? W mieście powstają kolejne obiekty handlowe, które nie stosują się do jej zapisów. Kto egzekwuje te zapisy? Ile w związku z tym wystawiono upomnień, wezwań, mandatów?
Uchwała krajobrazowa Nr XXII/164/2019 została przyjęta przez Radę Miasta Świnoujście w dniu 28 listopada 2019 r. jej celem było m.in. :
- Ustalenie zasad polityki miasta zmierzających do podniesienia standardu i poprawy estetyki przestrzeni Świnoujścia poprzez uporządkowanie form obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń , ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów traktowanych jako jeden z istotnych czynników decydujących o jakości zamieszkania i wypoczynku w mieście.
- Podniesienie atrakcyjności i konkurencyjności miasta jako kurortu poprzez wyeksponowanie wartości krajobrazowych Świnoujścia.
- Podkreślenie różnorodności i specyfiki krajobrazów świnoujskich z całym bogactwem i różnorodnością strefy uzdrowiskowej, portowej, miejskiej oraz krajobrazów naturalnych otaczających miasto.
- Uporządkowanie i zharmonizowanie przestrzeni jako tła dla życia miejskiego i działalności artystycznej nie zawłaszczanej przez reklamy.
Skomplikowany proces przygotowania i uchwalenia uchwały krajobrazowej mamy już za sobą. Zacznie ona obowiązywać od dnia 1 lipca 2020 r. Do tego czasu wymagane jest jeszcze podjęcie przez Radę Miasta dodatkowej uchwały w sprawie opłaty reklamowej. Będzie również potrzebne zarządzenie Prezydenta Miasta o formie, trybie wydawania oznaczeń potwierdzających złożenie opłaty reklamowej. Przed wejściem w życie uchwały zamierzamy spopularyzować wśród zainteresowanych uchwałę krajobrazową poprzez publikację materiałów informacyjnych i przybliżających zagadnienia ujęte w uchwale z wykorzystaniem dostępnych portali miejskich oraz mediów. W przewodniku znajdzie się również informacja skierowana do zainteresowanych o nowych obowiązkach wynikających z uchwały krajobrazowej .
Obecnie pracujemy nad zasadami wdrożenia tej uchwały. Jej zapisy bowiem dotyczą wielu ustaw ( m.in. ustawy o drogach publicznych, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy prawo budowlane, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji i wielu innych) będących w kompetencji różnych wydziałów urzędu .
Przez ograniczenia wynikające obecnie ze stanu epidemiologicznego przesunięto terminy dyskusji wewnętrznych nt. sposobu wdrażania uchwały, które mieliśmy zaplanowane na 18 i 25 marca. Analiza nad sposobem wdrożenia , w tym nad projektem harmonogramu i zagadnień z nim związanych, trwa w poszczególnych komórkach urzędu.
Nowe reklamy i urządzenia reklamowe, które są zgłaszane na gruntach miasta są już opiniowane pod kątem zgodności z Uchwałą reklamową.
Data dodania 01 kwietnia 2020