W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest wtorek 23 kwietnia 2024 r. Godzina 09:01

O uchwałę krajobrazową

Na jakim etapie jest wdrażanie uchwały krajobrazowej przyjętej przez radnych w grudniu 2019 r.? W mieście powstają kolejne obiekty handlowe, które nie stosują się do jej zapisów. Kto egzekwuje te zapisy? Ile w związku z tym wystawiono upomnień, wezwań, mandatów?

Uchwała krajobrazowa Nr XXII/164/2019 została przyjęta przez Radę Miasta Świnoujście   w dniu 28 listopada 2019 r. jej celem było   m.in. :

  • Ustalenie zasad polityki miasta zmierzających do podniesienia standardu i poprawy estetyki przestrzeni Świnoujścia poprzez uporządkowanie form obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń , ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów traktowanych jako jeden z istotnych czynników decydujących o jakości zamieszkania i wypoczynku w mieście.
  • Podniesienie atrakcyjności i konkurencyjności  miasta jako kurortu poprzez wyeksponowanie wartości krajobrazowych Świnoujścia.
  • Podkreślenie różnorodności i specyfiki krajobrazów świnoujskich z całym bogactwem i różnorodnością strefy uzdrowiskowej, portowej, miejskiej oraz krajobrazów naturalnych otaczających miasto.
  • Uporządkowanie i zharmonizowanie przestrzeni jako tła dla życia miejskiego i działalności artystycznej nie zawłaszczanej przez reklamy.

Skomplikowany proces przygotowania i uchwalenia uchwały krajobrazowej  mamy już za sobą.  Zacznie ona obowiązywać od dnia 1 lipca 2020 r.  Do tego czasu wymagane jest jeszcze podjęcie  przez Radę Miasta dodatkowej uchwały  w sprawie opłaty reklamowej.  Będzie również potrzebne zarządzenie Prezydenta Miasta o formie, trybie wydawania oznaczeń potwierdzających złożenie opłaty reklamowej. Przed wejściem w życie uchwały zamierzamy  spopularyzować wśród zainteresowanych uchwałę krajobrazową poprzez publikację materiałów informacyjnych  i przybliżających zagadnienia ujęte w uchwale  z wykorzystaniem  dostępnych portali miejskich  oraz mediów. W przewodniku znajdzie się również informacja skierowana do zainteresowanych o nowych obowiązkach wynikających z uchwały krajobrazowej .

Obecnie pracujemy nad zasadami wdrożenia tej uchwały.  Jej zapisy bowiem dotyczą wielu ustaw ( m.in.  ustawy o drogach publicznych, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy prawo budowlane, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji  i wielu innych) będących w kompetencji  różnych wydziałów urzędu .

Przez ograniczenia wynikające obecnie ze stanu epidemiologicznego przesunięto terminy dyskusji wewnętrznych nt. sposobu wdrażania uchwały, które mieliśmy zaplanowane na 18 i 25 marca. Analiza nad sposobem wdrożenia , w tym nad projektem  harmonogramu i zagadnień z nim związanych, trwa w poszczególnych komórkach urzędu.

Nowe reklamy i urządzenia reklamowe, które są zgłaszane na gruntach miasta są już opiniowane  pod kątem zgodności z Uchwałą reklamową.

Data dodania 01 kwietnia 2020