O kampanię promocyjną Miasta Świnoujście
Na podstawie art. 3a Prawa Prasowego prosimy o odpowiedź mailem. Proszę o informację, co do tej pory wykonano w kampanii promocyjnej realizowanej przez firmę Publicon? Jakie znaki, banery, filmy? I ile ta kampania do tej pory kosztowała Urząd Miasta i ile ma jeszcze kosztować? I jakie pieniądze miasto przekazało na realizacje tej kampanii Świnoujskiej Organizacji Turystycznej? Prosimy o informacje jaka jest forma umowy, dotycząca promocji Świnoujścia, wiążącej miasto z firmą Publicon?
W ramach kampanii, której celem jest stworzenie najmodniejszej destynacji w 2020 roku, zwiększenie ruchu turystycznego w Świnoujściu oraz budowanie rozpoznawalności marki realizowana jest między innymi: kampania online (Google oraz Facebook), digital marketing, public relations, content marketingu, komunikacja w mediach społecznościowych, radiu, i reklamy w przestrzeni miejskiej, poprzez billboardy, strona turystyczna miasta, prezentacja Świnoujścia w programach telewizyjnych taki jak TVN, TVP, TVP Polonia, Polsat.
W w/w działaniach wykorzystano blisko 200 kreacji reklamowych, według stylistyki prezentowanej na spotkaniach z branżą turystyczną, między innymi na spotkaniu w dniu
12 maja 2020 roku ( w spotkaniu brało udział ponad 100 przedstawicieli lokalnej branży). Kolorystyka, przykłady kreacji i znaków dostępne są na stronie visit.swinoujscie.pl.
Na działania w ramach kampanii promocyjnej przeznaczono łącznie 400 000 zł. Większość
z tej sumy (około 230 000 zł) to środki pozyskane z Funduszu Małych Projektów
na realizację projektu pt.: „Kampania promująca bezpieczną turystykę na Wyspie Uznam
po Covid – 19” w ramach Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia – Pomorze Przednie/Brandenburgia/Polska w ramach celu „Europejska Współpraca Terytorialna” Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Dofinansowanie z Euroregionu Pomerania wynosi 85% tej kwoty.
Umowa wiążąca Miasto z firmą Publicon ma formę cywilno – prawną przyjętą
w jednostkach samorządu terytorialnego. Świnoujska Organizacja Turystyczna finansuje część działań ze środków własnych oraz ze środków pozyskanych z Funduszu Małych Projektów na realizację projektu pt.: „Kampania promująca bezpieczną turystykę na Wyspie Uznam po Covid – 19” w ramach Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia – Pomorze Przednie/Brandenburgia/Polska w ramach celu „Europejska Współpraca Terytorialna” Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Data dodania 13 lipca 2020