W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest wtorek 23 kwietnia 2024 r. Godzina 17:08

O zachowanie zasad bezpieczeństwa w urzędzie miasta

Na podstawie art. 3a Prawa Prasowego prosimy o odpowiedź mailem: Czy w związku z epidemią w Waszych budynkach są przeprowadzane jakieś prace, które mają zmniejszyć ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa? Jakie? Jak często są wykonywane? Jak często sprzątane, myte są pokoje, korytarze, klatki, windy?Jak to było przed epidemią, a jak jest teraz? Czy dla osób sprzątających są jakieś nowe wytyczne dot. sprzątania? jakie? co z klamkami, przyciskami ( włącznikami światła np.) w budynkach i przy wejściach do budynków? Ktoś to myje? Czy wzrosły koszty sprzątania? O ile- procentowo? Z czego ten wzrost wynika

W związku z zagrożeniami związanymi z epidemią COVID-19, w Urzędzie Miasta Świnoujście w celu podniesienie jakości wykonywanych czynności podczas sprzątania i utrzymania czystości pomieszczeń oraz zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się zakażeń i zapobiegania zakażeniom drogą kontaktową wprowadzono specjalne procedury postępowania. Procedury wewnętrzne dla personelu obsługi UM zostały przygotowane w oparciu o wytyczne opracowane przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji i Głównym Inspektorem Sanitarnym.

Pomieszczenia  biurowe, korytarze, klatki schodowe w budynkach Urzędu Miasta przed epidemią były i są sprzątane codziennie. W związku z epidemią wprowadzono dodatkowy obowiązek codziennej dezynfekcji wszystkich drzwi, klamek, klamek okien, włączników, kontaktów, słuchawek telefonicznych, lampek, uchwytów, poręczy oraz urządzeń sanitarnych. Elementy te są myte na mokro, a następnie dezynfekowane preparatem dezynfekcyjnym min 70 % alkoholu. Personelowi zalecono pracę w środkach ochrony indywidualnej.

Ponadto w ramach prowadzonych dyżurów w godzinach pracy Urzędu, wielokrotnie w ciągu dnia dezynfekowane są powierzchnie, które mogą być dotykane przez wiele osób tj. klamki, uchwyty, poręcze schodów, urządzenia sanitarne w szczególności w sanitariatach ogólnodostępnych, preparatem dezynfekcyjnym min 70 % alkoholu. Ponadto pomieszczenia, w których  przyjmowani są interesanci są poddawane procedurze zamgławiania przestrzeni preparatem biobójczym, który efektywnie niszczy wirusy, bakterie i grzyby na zamgławianych powierzchniach i przestrzeniach trudnodostępnych.

Koszty sprzątania znacznie wzrosły w stosunku do kosztów zwykle ponoszonych na utrzymanie czystości w obiektach UM. Są to koszty zakupu płynów dezynfekcyjnych, innych środków i urządzeń służących do utrzymania higieny i zabezpieczenia stanowisk pracy, a także środków służących ochronie osobistej pracowników. Wszystkie ponoszone koszty znajdują się do wglądu w rejestrze umów publikowanym w BIP Urzędu Miasta Świnoujście.

Od początku epidemii do chwili obecnej na zakupy środków na zabezpieczenie pracowników i interesantów Urzędu Miasta Świnoujście wydatkowano ponad 80 tyś.





Data dodania 23 listopada 2020