O publiczny rejestr umów
Także rozpatrujemy możliwość prowadzenia na stronach Biuletynu Informacji Publicznej wykazu umów, które są zawierane przez urząd miasta. Mogłoby to nastąpić od przyszłego roku budżetowego.
O większości z nich można dowiedzieć się i aktualnie poprzez zamieszczane przez poszczególne wydziały informacje z realizacji zadań wykonywanych w ramach prawa zamówień publicznych, ustaw o wolontariacie i działalności pożytku publicznego czy publikowanych decyzji Prezydenta Miasta.
Oczywiście prawo do informacji publicznej w tym względzie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, takich jak przykładowo tajemnica przedsiębiorstwa czy notarialna.
W większości przypadków, osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują jednak z przysługującego im do tego prawa.
Dużym problemem może być również korelacja i ujednolicenie wprowadzanych danych. Tylko w tym roku, w Centralnym Rejestrze Umów, znajduje się ich około 4 tysięcy, na kwotę ponad 100 milionów złotych.
Data dodania 20 listopada 2013