Projekty budowy przejść podziemnych pod torami kolejowymi i S3 kolidują z sobą
Nie udało się w przetargach ogłoszonych w 2018 r.. wyłonić wykonawcy budowy przejść podziemnych na prawobrzeżu. Jednocześnie okazało się, że planowana inwestycja miejska koliduje z trasą S3.
S3 to droga tranzytowa prowadząca od portów w Świnoujściu i Szczecinie do granicy z Czechami i dalej na południe Europy. Droga jest ciągle rozbudowywana. W najbliższych latach planowana jest budowa jej północnego odcinka od Parłówka do Świnoujścia. Właśnie ten ostatni fragment koliduje z planami miejskiej inwestycji polegającej na wybudowaniu ciągu pieszo-rowerowego od ronda w Łunowie do plaży na Warszowie.
Uwzględniając obecny projekt budowy przejść podziemnych pod torami koncepcja S3 musiała by być zmieniona w zakresie budowy jednej z estakad. Powodowałoby to wydłużenie estakady i zwiększenie kosztów budowy S3. Dlatego przedstawiciele miasta i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad negocjują w sprawie dostosowania obu projektów.
Kolejny przetarg na budowę ciągu pieszego do plaży na Warszowie oraz przejść pod torami będzie ogłoszony dopiero po osiągnięciu konsensusu pomiędzy obiema instytucjami.
Data dodania 27 grudnia 2018