W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest czwartek 28 marca 2024 r. Godzina 15:01

Projekty budowy przejść podziemnych pod torami kolejowymi i S3 kolidują z sobą

Nie udało się w przetargach ogłoszonych w 2018 r.. wyłonić wykonawcy budowy przejść podziemnych na prawobrzeżu. Jednocześnie okazało się, że planowana inwestycja miejska koliduje z trasą S3.


S3 to droga tranzytowa prowadząca od portów w Świnoujściu i Szczecinie do granicy z Czechami i dalej na południe Europy. Droga jest ciągle rozbudowywana. W najbliższych latach planowana jest budowa jej północnego odcinka od Parłówka do Świnoujścia. Właśnie ten ostatni fragment koliduje z planami miejskiej inwestycji polegającej na wybudowaniu ciągu pieszo-rowerowego od ronda w Łunowie do plaży na Warszowie. 

Uwzględniając obecny projekt budowy przejść podziemnych pod torami koncepcja S3 musiała by być zmieniona w zakresie budowy jednej z estakad. Powodowałoby to wydłużenie estakady i zwiększenie kosztów budowy S3. Dlatego przedstawiciele miasta i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad negocjują w sprawie dostosowania obu projektów. 

Kolejny przetarg na budowę ciągu pieszego do plaży na Warszowie oraz przejść pod torami będzie ogłoszony dopiero po osiągnięciu konsensusu pomiędzy obiema instytucjami. 

Data dodania 27 grudnia 2018