W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 29 marca 2024 r. Godzina 07:32

Prace przygotowawcze związane z usprawnieniem połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu


Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013

Oś priorytetowa 2 „Rozwój infrastruktury transportowej i energetycznej”

Działanie 2.3 „Wsparcie prac przygotowawczych projektów o strategicznym znaczeniu dla realizacji celów osi priorytetowej nr 2”

 

Nazwa

Prace przygotowawcze związane z usprawnieniem połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam
i Wolin w Świnoujściu


Całkowita wartość projektu: 

2 410 603,20


Kwota dofinansowania:

1 934 977,94


Termin rozpoczęcia projektu

Marzec 2012


Termin zakończenia projektu

Grudzień  2015

 

Umowa nr UDA-RPZP.02.03.00-32-004/14-00 na dofinansowanie projektu pn.” Prace przygotowawcze związane z usprawnieniem połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami uznam i Wolin w Świnoujściu została podpisana w dniu 26 września 2014 r. w Świnoujściu.

Realizacja niniejszego projektu będzie polegała na sporządzeniu dokumentacji w oparciu o którą zostanie wybudowany w Świnoujściu tunel, łączący wyspę Uznam i Wolin (tytuł przedsięwzięcia budowlanego „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu”).

Produktami niniejszego projektu są dwa dokumenty (wskaźnik produktu: 2 szt. dokumentów):

  1. Analiza wariantów usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu.
  2. Program funkcjonalno – użytkowy dla zadania: "Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu".

Ad. 1

Celem niniejszej analizy wariantów jest wskazanie możliwych sposobów poprawy funkcjonowania transportu drogowego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin oraz określenie wstępnej efektywności ekonomicznej i koniecznych nakładów finansowych. Analiza umożliwi podjęcie racjonalnej decyzji co do dalszych przygotowań wybranej opcji inwestycyjnej mając na uwadze zalety i braki poszczególnych wariantów.

Analiza obiektywne przedstawia wpływ budowy i eksploatacji projektu na poprawę komunikacji pomiędzy wyspami Uznam i Wolin przy uwzględnieniu korzyści społecznych w zestawieniu z niezbędnymi nakładami finansowymi na budowę i niezbędnymi nakładami na zapewnienie trwałości projektu. Analiza opiera się na dotychczas opracowanej dokumentacji,

w tym istotnych dokumentach z lat 2008-2010. Niniejszy dokument w sposób syntetyczny pokazuje, jakie są potencjalne sposoby realizacji celu transportowego i które z możliwych dróg do osiągnięcia tego celu są najlepsze.

Na bazie pogłębionych analiz uwzględniających aspekty techniczne, środowiskowe, ruchowe, gospodarcze i kosztowe, wybrano sześć wariantów, które w największym stopniu spełniają cele rozpatrywanego zadania inwestycyjnego, a przy tym są wykonalne.

  1. Pmin – wariant promowy „minimalny” (zachowanie dotychczasowego kształtu przepraw promowych).
  2. Pmax – wariant promowy „maksymalny” (intensyfikacja przeprawy promowej Centrum poprzez budowę nowych promów).
  3. K1W1 – tunel drążony jednonawowy w korytarzu północnym o dł. ok. 1,7 km +dojazdy ok. 1,3 km.
  4. K3W1 – tunel zatapiany dwunawowy w korytarzu południowym o dł. ok. 1,2 km + dojazdy ok. 2,0 km.
  5. K3W2 – tunel drążony jednonawowy w korytarzu południowym o dł. ok. 1,3 km + dojazdy ok. 2,0 km.

Analiza porównawcza (aspekty techniczne, ruchowe, turystyczne, finansowo-ekonomiczne, gospodarka morska, środowiskowe)  wszystkich wariantów wskazała na wariant nr 3, K1W1-tunel drążony, jednonawowy jako najbardziej optymalny do realizacji.

Ad. 2

Program funkcjonalno – użytkowy dla zadania: "Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu" zostanie sporządzony w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego oraz Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Dz.U. z 2013 r., poz. 907 (tekst jednolity z późn. zmianami). Program funkcjonalno-użytkowy służy do ustalenia planowanych kosztów prac projektowych i robót budowlanych, przygotowania oferty szczególnie w zakresie obliczenia ceny oferty oraz wykonania prac projektowych.

Program funkcjonalno-użytkowy zostanie opracowany na podstawie materiałów studialnych będących w posiadaniu Gminy Miasto Świnoujście, sporządzonych w latach 2008 - 2014:

- studium techniczno – ekonomiczno - środowiskowe Etap I (STEŚ I),

- aneks do studium ETAP I - warianty w korytarzu historycznym,

- studium techniczno – ekonomiczno - środowiskowe Etap II (STEŚ II),

- studium wykonalności,

- raport środowiskowy,

- decyzja środowiskowa,

- analiza ekonomiczno – finansowa budowy stałego połączenia,

- analiza wariantów usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam

  Wolin w Świnoujściu.

Data dodania 23 stycznia 2015