W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 29 marca 2024 r. Godzina 11:09

O ustawę krajobrazową i jej realizację

Jak będzie wyglądać realizacja ustawy krajobrazowej w Świnoujściu? Czy będziecie nakazywać usuwanie reklam? Z jakich miejsc? Zdaje się że już trochę ich zniknęło z obiektów osir. skąd jeszcze znikną? A jak chcecie to wymusić na przedsiębiorcach? Będziecie karać za reklamy? Z czym jest obecnie największy problem jeśli chodzi o estetykę miasta?

Ustawa  krajobrazowa została zaskarżona do Trybunału Konstytucyjnego przez Związek Pracodawców Business Centre Club. Członkowie BBC uważają, że wiele jej zapisów jest sprzecznych z Konstytucją RP.

Na razie Trybunał Konstytucyjny nie wypowiedział się w tej sprawie. W tej sytuacji, wprowadzanie działań mających na celu ograniczenie ilości reklam może narazić gminę na wypłatę wysokich odszkodowań. Rozsądnym jest poczekanie na ostateczne rozstrzygnięcie Trybunały Konstytucyjnego.

Aktualnie miasto szykuje się do przeprowadzenia inwentaryzacji wszystkich reklam.

Jeśli chodzi o estetykę Miasta, problemem są głównie niezagospodarowane, niezabudowane nieruchomości sprzedane jeszcze w latach 90-tych, na których często lokują się nieestetyczne namioty handlowe. Ówczesne władze samorządowe nie zadbały, aby w umowach sprzedaży umieścić zapis zobowiązujący właściciela do zagospodarowania terenu w konkretnym terminie. Tym samym, pozbawiono miasto możliwości wpływu na właścicieli sprzedanych nieruchomości.

Obecnie takie sytuacje się nie zdarzają. Sprzedając nieruchomość pod zabudowę, miasto wyznacza termin jej zagospodarowania. Jeśli właściciel go nie dotrzyma, wówczas działka wraca do miasta. Na estetykę Miasta negatywnie wpływają również reklamy stojące na chodnikach, tzw. potykacze.

Data dodania 22 marca 2016