W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 19 kwietnia 2024 r. Godzina 11:01

Do mety pozostało niespełna 30 metrów!

1454,44 – tyle metrów do wczoraj (12.09.2021 włącznie) wywierciła już TBM Wyspiarka, a to oznacza, że do wydrążenia pozostało jej niepełna 30 merów. Trwają wielkie przygotowania na jej przyjęcie w komorze odbiorczej i nie tylko!

 

Maszyna TBM łącznie zamontowała 170 pierścieni półtorametrowych oraz 594 dwumetrowe. Wywierciła ponad 1454 metry. Cały drążony odcinek ma mieć 1484 metry. Można się spodziewać, że teraz Wyspiarka zwolni, ponieważ musi bezpiecznie wejść w betonowy blok, a potem do szybu odbiorczego.

Co ważne, na wyspie Wolin komorę odbiorczą napełniono już wodą, by zrównoważyć ciśnienie podczas przewiercania jej ściany szczelinowej i wchodzenia do niej głowicy maszyny TBM. Kontynuowane są też prace przygotowawcze do zdemontowania „wielkiego kreta” po zakończeniu jego pracy. Cały czas odbywają się też roboty wykończeniowe konstrukcji rampy.

A co po drugiej stronie Świny?

Na wyspie Uznam, w zakładzie konstrukcji stalowych trwa prefabrykacja tymczasowej konstrukcji podpierającej dla drugiego wyjścia ewakuacyjnego z tunelu.

W zakładzie prefabrykacji produkowane są zbrojenia dla prefabrykatów na konstrukcje wewnętrzne w tunelu TBM, czyli pod płytę jezdną – typ „U” i filigrany oraz płyty sufitowe.

W stacji STP wciąż trwa separacja urobku i oczyszczanie płuczki wiertniczej.

W komorze startowej, gdzie Wyspiarka zaczęła swoją pracę, kontynuowane jest uszczelnienie ścian szczelinowych, wiercenie otworów, wykonywanie bruzd w ścianach szczelinowych  i wklejanie prętów pod wsporniki stropu pośredniego. Poza tym wykonywane jest zbrojenie, szalowanie i betonowanie wsporników stropu pośredniego.

W rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stopową, czyli w segmentach S1- S11, trwają roboty wykończeniowe. Konstrukcja rampy jest też uszczelniana.

Poza tym na wyspie Uznam prowadzone są roboty fundamentowe dla budynku Centrum Obsługi i Trafo K3.

A ponieważ budowa tunelu, to nie tylko jego drążenie, po obu stronach Świny kontynuowana jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.

mat. Urząd Miasta Świnoujście/Sweco

Data dodania 13 września 2021