W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 26 kwietnia 2024 r. Godzina 10:52

Dorożkarze szykują się do zmian

Zastępca Prezydenta Miasta Barbara Michalska spotkała się z właścicielami pojazdów zwanych popularnie dorożkami, aby omówić zmiany, jakie czekają powożących, po zakończeniu modernizacji ulicy Wojska Polskiego. W spotkaniu udział wzięli także naczelnicy wydziałów inwestycji miejskich, ochrony środowiska i leśnictwa, infrastruktury i zieleni miejskiej oraz promocji, turystyki, kultury i sportu oraz komendant Straży Miejskiej.


Aktualnie w Świnoujściu jest zarejestrowanych ok. 30 pojazdów zaprzęgowych do przewozu ludzi. Ale jak przyznają ich właściciele, po mieście jeździ ich nieco mniej.

Na spotkaniu ustalono m.in. lokalizację  stacji przystankowych. Na przykład zamiast dotychczasowego miejsca postojowego na parkingu przy granicy, wyznaczono stację przy ulicy Bałtyckiej, tuż przy skrzyżowaniu z ulicą Wojska Polskiego.

Co prawda jeszcze nie w tym sezonie letnim, ale docelowo nowe stacje przystankowe zaproponowane przez miasta i zaakceptowane przez dorożkarzy, będą różniły się od tych obecnych. Przede wszystkim jeśli chodzi o ich stan sanitarny. Na przystankach będzie dostęp do bieżącej wody, którą dorożkarze będą zmywali nieczystości, a to co zostanie zmyte, będzie z kolei trafiało do specjalnych zbiorników. 

Sami dorożkarze też wprowadzają zmiany. Przede wszystkim jeśli chodzi o wygląd pojazdów.

- Część z nas już kupiła nowe, prawdziwe dorożki. Inni się do tego przygotowują – mówili na spotkaniu w urzędzie.

- To bardzo dobra informacja. Eleganckie dorożki na wzór tych w Krakowie czy Warszawie, będą spełniały role promocyjną miasta. A tym samym będziemy mogli je promować w naszych materiałach reklamowych – odpowiedziała Zastępca Prezydenta Miasta Barbara Michalska.

Już od tego sezonu letniego w każdej będą na klientów czekały darmowe mapy miasta oraz materiały promujące nasze atrakcje, imprezy i wydarzenia nie tylko kulturalne. Sami powożący przejdą też szkolenie z historii i współczesności Świnoujścia. Uzyskane w ten sposób informacje będą mogli potem przekazywać swoim klientów w trakcie przejazdów.  Dodatkowo każdy z powożących otrzyma od miasta koszulki z logo Świnoujścia w dwóch kolorach – jasnoniebieskim i granatowym – w które – jak zapewnili – będą ubrani wożąc klientów.

BIK UM Świnoujście

Data dodania 20 maja 2019