Sprawny i przyjazny środowisku dostęp do infrastruktury portu w Świnoujściu - Etap I
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
DZIAŁANIE: 3.2 – Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych |
|
Nazwa |
Sprawny i przyjazny środowisku dostęp do infrastruktury portu w Świnoujściu - |
Całkowita wartość projektu: |
143 150 000 zł |
Kwota dofinansowania: |
121 677 500 zł |
Planowany termin rozpoczęcia projektu |
Październik 2019 |
Planowany termin zakończenia projektu |
Marzec 2023 |
Cel i zakres projektu: Nadrzędnym celem realizowanego projektu jest poprawa infrastruktury dostępowej do portu w Świnoujściu od strony lądu oraz wzmocnienie jego konkurencyjności, poprzez budowę i przebudowę drogowego układu komunikacyjnego wyprowadzającego i doprowadzającego ruch z i do portu – ułatwienie dostępu, niwelacja wąskich gardeł i poprawa bezpieczeństwa. Przedsięwzięcie obejmuje następujące zadania inwestycyjne: 1. przebudowę drogi powiatowej (ul. Barlickiego) pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wolińską i Dworcową, dł. 4198 m, (trasa prowadzi bezpośrednio przy porcie) 2. budowę nowego odcinka drogi łączącej ulicę Barlickiego z drogą krajową nr 3 (włącznie z przekroczeniem bezkolizyjnym linii kolejowych i dowiązaniem do realizowanego przez Polskie LNG wiaduktu nad ulicą Barlickiego w ciągu ulicy Ku Morzu), dł. 766 m, (trasa bezpośrednio doprowadza ruch do portu) 3. przebudowę drogi powiatowej (ul. Ludzi Morza) pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Barlickiego i nowoprojektowaną drogą (tzw. obwodnicą Bazy Las), dł. 1431 m, (droga prowadzi przy m.in. stoczni remontowej) 4. przebudowę odcinka drogi gminnej (ul. Ku Morzu) od bramy wjazdowej do portu do falochronu wschodniego, dł. 700 m, (droga bezpośrednio przy bramie wjazdowej do portu) 5. budowę odcinka drogi (tzw. obwodnicy Bazy Las) pomiędzy drogą krajową nr 3 i ul. Ludzi Morza, dł. 769 m. (trasa skróci dojazd do istniejących i planowanych terenów portowych wzdłuż ul. Ludzi Morza. Rezultatem inwestycji będą:
Wydział odpowiedzialny za realizację projektu: Wydział Inwestycji Miejskich e-mail:wim@um.swinoujscie.pl Wydział odpowiedzialny za rozliczenie inwestycji: Wydział Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych: wpf@um.swinoujscie.pl Biorąc pod uwagę zakres i wartość inwestycji, oraz zasady realizowania projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej w sposób etyczny, jawny i przejrzysty, Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko wdrożyła i udostępniła mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach. Co należy zgłaszać: podejrzenie nieprawidłowości, które dotyczą przedstawicieli instytucji wdrażających Program lub podmioty realizujące projekty (Beneficjenci). Informacje na temat mechanizmu, sposobu zgłaszania nieprawidłowości, w tym formularz znajdują się na stronie: https://www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci Zgłoszenie możliwe jest także poprzez adres e-mail: naduzycia.POIS@mfipr.gov.pl Każde zgłoszenie podlega ochronie przed udostepnieniem osobom nieuprawionym. Informacje objęte zgłoszeniem umożliwiające identyfikację osoby dokonującej zgłoszenie, będą chronione zarówno na etapie wyjaśniania sprawy, podczas prowadzenia ewentualnych działań zapobiegawczych, jak również w przyszłości i udostępniane wyłącznie uprawnionym urzędnikom oraz funkcjonariuszom odpowiednych służb. Wszelkie zgłoszenia będą skrupulatnie rozpatrywane zgodnie z wewnętrznymi procedurami Instytucji Zarządzającej Programem oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego W przypadku wyrażenia chęci pozostania anonimowym przez osobę dokonującą zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej, dokonywana będzie pełna anonimizacja zgłoszenia (ze zgłoszenia zostaną usunięte dane osobowe zgłaszającego i inne cechy pozwalające na identyfikację jego tożsamości) przed jej ewentualnym przekazaniem w celu wyjaśnienia sprawy. W przypadku zgłoszeń (głównie anonimowych), które będą niepełne i nie będzie możliwości uzupełnienia tych informacji, istnieje ryzyko, że takie zgłoszenie nie będzie mogło być rozpatrzone. |
Data dodania 11 sierpnia 2020