W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest sobota 27 kwietnia 2024 r. Godzina 05:17

O odbiór śmieci i związany z tym problem czytelniczki

Prosimy o odniesienie się do zagadnień poruszonych przez Mieszkańca. Proszę o poruszenie ważnej dla mieszkańców sprawy. Wiosna nadeszła a z nią, jak się właśnie dowiedzieliśmy, nowe problemy. Chodzi o wywóz selekcjonowanych odpadów z domków jednorodzinnych i domów do 7 lokali mieszkalnych. A właściwie przetargu na ich wywóz i umowy pomiędzy Miastem a Remondis-em. Przechodzę do meritum sprawy. Jak się okazało Remondis nie dostarcza już dodatkowych worków na plastiki, zielone odpady ogrodowe, szkło, czy zwykłe śmieci. Na moje zapytanie w tej sprawie skierowane do Remondis-u odpowiedziano, że worki będą dostarczane tylko raz w roku, ale konieczne jest złożenie zapotrzebowania rocznego do Urzędu Miasta. Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa odpowiada, iż nie ma możliwości wyposażenia nieruchomości jednocześnie w pojemniki oraz worki na tą samą frakcję odpadów.

Nadchodzi sezon letni, w którym wielu właścicieli domków uczciwie płacąc podatki, odprowadzając pobraną opłatę uzdrowiskową i ponosząc dodatkowe koszty, stara się poprawić swoją sytuację materialną wynajmując w lecie pokoje. Przeważnie są to renciści i emeryci, od których „wymusza” się obecnie dodatkowe i tak już wysokie opłaty za wywóz śmieci! Zrozumiałe jest takie podejście jeśli chodzi o hotele i inne ośrodki wczasowe, ale pobieranie dodatkowych opłat od ubogich emerytów? Nic dziwnego, że będą zaśmiecane parki i lasy, a z kominów będą się snuły czarne, cuchnące spaliny, gdyż w jakiś sposób mieszkańcy będą zmuszeni wyrównać poniesione przez siebie koszty. Nie wspominam o liściach zalegających jesienią chodniki i ulice. Czy Remondis będzie je sprzątał?, bo właściciele posesji mogą odmówić tej dodatkowej pracy, za którą będą „ukarani” dodatkowymi kosztami. Moje zapytanie: na jaką kwotę podpisano umowę pomiędzy UM i Remondis i za co faktycznie mają płacić mieszkańcy?

O cmentarzu już był artykuł, teraz proszę o wyjaśnienie kwestii wywozu odpadów selektywnych z posesji żyjących jeszcze mieszkańców. Czy również wprowadzono dodatkowe opłaty za wywóz gabarytów, bo za worki na gruz pobierane są coraz wyższe opłaty. Źle się dzieje w Państwie Świnoujskim, oj źle… - informuje Czytelnik.

Przede wszystkim anonimowa czytelniczka nie zauważyła ,że stawka za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie zmieniła się od początku wejścia w życie nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, tj. od 1 lipca 2013 roku. Nadal przy segregacji odpadów płacimy 5,07 zł za m³ zużytej wody, a w przypadku braku segregacji 7,60 zł za m³ zużytej wody.

Firma Remondis Sp. z o. o. miała obowiązek wyposażenie nieruchomości zamieszkałych zgodnie ze zgłaszanym wcześniej przez mieszkańców zapotrzebowaniem na worki lub pojemniki.

Mieszkańcy mogli i mogą wybrać czy chcą prowadzić selektywna zbiórkę w pojemnikach czy może w systemie workowym. W wyjątkowych sytuacjach, jak np. zwiększona ilość odpadów w sezonie letnim, dopisywane były i są dodatkowo worki do nieruchomości, które już zgłosiły segregację w pojemnikach. Pamiętać należy, iż worki te nie służą do wykorzystywania do żadnych innych celów, w tym umieszczania ich jako wypełnienie do pojemników na odpady. Worki te przeznaczone są do zbierania segregowanych frakcji odpadów.

Zarówno pojemniki jak i worki są odpowiednio oznakowane. Służy to mieszkańcom głównie po to, aby można było potwierdzić, iż zbierają selektywnie odpady i mogą wyliczać opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podstawie niższej stawki, obowiązującej przy segregacji odpadów. Dodatkowo ma to posłużyć wyeliminowaniu pozostawiania worków na terenach zielonych miasta, porzucania ich poza terminami wynikającymi z harmonogramu odbioru odpadów, podrzucania worków z odpadami przez prowadzących usługi… Zapotrzebowanie na pojemniki i worki można zmieniać, zgłaszając to osobiście lub drogą mailową (wos@um.swinoujscie.pl) do Wydziału Ochrony Środowiska. Nie jest to związane z żadną dodatkową opłatą.

Za wnoszoną opłatę mieszkańcom przysługuje odbiór u źródła takich odpadów jak: zmieszane odpady komunalne, zbierane łącznie: papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, szkło, odpady zielone, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe ,w ramach przyznanego limitu, tj. do 300 kg w roku kalendarzowym na jeden lokal mieszkalny, naturalne choinki.

Dodatkowo, wszystkie odpady segregowane można oddać do Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów, a leki do aptek.

Tak więc, jeśli chodzi o gabaryty to nadal oddajemy je bez dodatkowych opłat zgodnie z harmonogramem oraz poza harmonogramem do Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

Opłata za przekroczenie limitu w oddaniu odpadów budowlanych i gruzu ustalana jest przez firmę Remondis Sp. z o. o.

Umowa z firmą Remondis na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Miasto Świnoujście -508,68 zł za odbiór i zagospodarowanie 1 tony odpadów komunalnych - nie obejmuje sprzątania chodników i ulic. Realizacja tych zadań wynika z przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i dotyczy obowiązków właścicieli nieruchomości oraz innych umów zawartych przez Gminę Miasto Świnoujście w powyższym zakresie.



Data dodania 22 marca 2017