W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest sobota 27 kwietnia 2024 r. Godzina 01:40

Uchwała krajobrazowa. Komu i czemu ma służyć? Gdzie można jeszcze przeczytać jej projekt.

Uchwała krajobrazowa zwana czasami kodeksem reklamowym, której projekt został opracowany na zlecenie urzędu przez Pracownię Projektową Afix ze Szczecina, służyć ma poprawie jakości przestrzeni miejskiej w Świnoujściu. Obecnie brak jest skutecznych sposobów do działań w kwestii porządkowania reklam, chociaż zapisy w tym zakresie posiadają również plany zagospodarowania przestrzennego naszej gminy. Narzędzia takie dała gminom dopiero ustawa z dnia 24 kwietnia 2015.

Do przygotowania uchwały krajobrazowej Miasto przystąpiło na podstawie Uchwały Rady Miasta  Nr XXXV/249/2017 dnia 4 kwietnia 2017 r.  Prace były  poprzedzone  konsultacjami społecznymi w lutym 2017 mającymi na celu poznanie opinii mieszkańców miasta w kwestii zasad oraz warunków sytuowania tablic reklamowych na terenie Gminy Miasta Świnoujście. Opinie mieszkańców w formie ankiety były zbierane elektronicznie oraz w mobilnych punktach na terenie miasta. Wyniki przeprowadzonych konsultacji jednoznacznie wskazały, że problem agresywnej reklamy w przestrzeni publicznej istnieje w odbiorze społecznym a mieszkańcy domagają się działań zmierzających do uporządkowania przestrzeni publicznej. Ogłoszenie umieszczone było w lokalnych mediach.

- Świnoujście jest miastem, w którym poszczególne strefy są wyjątkowe tak pod względem zabudowy, jak i przyrodniczym. Mamy piękną Dzielnicę Nadmorską, coraz ładniejsze historyczne śródmieście oraz wyjątkowe obszary naturalne.  Co zrobić, żeby te właśnie cechy miasta wyeksponować, nie eliminując jednocześnie sensownie wprowadzonej reklamy  i informacji o działalnościach? – mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta.

Temu celowi ma służyć opracowywany projekt uchwały krajobrazowej, który  jest jeszcze na etapie konsultacji i spotkań na temat wprowadzonych regulacji.  Obecna wersja opracowana przez Biuro Projektów stanowi materiał do dyskusji i podstawę wypracowania dobrej uchwały. Od 23 kwietnia do 14 maja w urzędzie miasta był wyłożony do publicznego wglądu projekt uchwały krajobrazowej. Cały czas jest on dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świnoujście. Do 28 maja zbierane są uwagi do projektu uchwały krajobrazowej. Można je składać pisemnie na Stanowisku Obsługi Interesantów w Urzędzie Miasta (główny budynek, parter), bezpośrednio w Wydziale Urbanistyki i Architektury w Urzędzie Miasta (główny budynek, II piętro) bądź wysyłając pocztą na adres wydział Urbanistyki i Architektury, Urząd Miasta Świnoujście ulica Wojska Polskiego 1/5, 72 – 600 Świnoujście z dopiskiem „Uchwała krajobrazowa”.

- Proces weryfikacji projektu uchwały będzie się odbywał wspólnie z wieloma środowiskami – zaznacza Robert Karelus. – Dążymy do uzyskania takiego materiału, który w mądry sposób wyważy poszczególne  racje: mieszkańców, przedsiębiorców, producentów reklam i innych.  Nadrzędnym naszym celem jest bowiem powstanie takiej przestrzeni miejskiej w Świnoujściu, która wyeksponuje jego najlepsze cechy.     

 

Data dodania 22 maja 2018