W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 26 kwietnia 2024 r. Godzina 20:29

Masz azbest? Zobacz, jak można usunąć go za darrmo.

Prezydent Miasta Świnoujście informuje, że Miasto Świnoujście zamierza już po raz ósmy skorzystać z dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na realizację w 2021 r. zadania związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest.

WFOŚiGW w Szczecinie w 2021 r. udziela dotacji na zadania z zakresu: demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z nieruchomości których właścicielami są: jednostki samorządu terytorialnego, osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, fundacje, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, Rodzinne Ogrody Działkowe.

Właściciele nieruchomości, którzy zainteresowani są usunięciem ze swoich posesji wyrobów zawierających azbest, mogą w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18 czerwca 2021 r. składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Świnoujście przy ul. Wojska Polskiego 1/5 wypełnione wnioski wraz z kompletem wymaganych załączników.

Formularz wniosku oraz wymagane załączniki można pobrać:

- w siedzibie Urzędu Miasta Świnoujście na Stanowisku Obsługi Interesanta przy ul. Wojska Polskiego 1/5,

- w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa przy ul. Wyspiańskiego 35 C Wejście 1

- poniżej

Po otrzymaniu dotacji Gmina Miasto Świnoujście wyłoni Wykonawcę, który na podstawie umowy zawartej z Gminą będzie dokonywał demontażu i usuwania wyrobów zawierających azbest ze zgłoszonych nieruchomości. Realizacja w/w prac planowana jest na przełomie III i IV kwartału 2021 r.

Koszty zakupu i montażu nowych pokryć dachowych pokrywają właściciele nieruchomości we własnym zakresie.

Od 2013 r. przy udziale środków pozyskanych w WFOŚiGW w Szczecinie usunięto z terenu Miasta Świnoujście 297 ton wyrobów zawierających azbest, łącznie z 217 nieruchomości.

Podobnie jak latach ubiegłych, również w 2021 r. wnioski o dotację na usuwanie wyrobów zawierających azbest mogą składać także przedsiębiorcy (w tym rolnicy prowadzący działalność gospodarczą), bezpośrednio do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Formularz wniosku można pobrać ze strony internetowej www.wfos.szczecin.pl zakładka Azbest.

Zgodnie  z „Programem  usuwania  azbestu i  wyrobów  zawierających  azbest  stosowanych  na terytorium Polski”, wszystkie wyroby zawierające azbest muszą być wyłączone z użytku i unieszkodliwione do końca 2032 roku. Zgodnie z przepisami obowiązek usunięcia azbestu spoczywa na właścicielach nieruchomości.


Informacje i kontakt

Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa, ul. Wyspiańskiego 35 C Wejście 1

tel. (91) 327 86 41, e- mail: wos@um.swinoujscie.pl

 

Załączniki do pobrania:

  1. Druk wniosku o przyznanie usługi w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest
  2. Druk „Informacji o wyrobach zawierających azbest”
  3. Druk „Potwierdzenia” (w przypadku azbestu na Rodzinnych Ogrodach Działkowych)
  4. Regulamin przyznawania usługi w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Świnoujście

info UM Świnoujście

fot. umjeleniagora

Data dodania 07 czerwca 2021