W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 26 kwietnia 2024 r. Godzina 21:09

Informacja Turystyczna z czterema gwiazdkami

Krajowa Komisja Certyfikacyjna działająca przy Polskiej Organizacji Turystycznej przyznała naszej Informacji Turystycznej najwyższe wyróżnienie, czyli 4 gwiazdki. Proces certyfikacji przeprowadza Zachodniopomorska Organizacja Turystyczna, która rekomenduje Komisji przy Polskiej Organizacji Turystycznej ilość gwiazdek dla danego biura informacji turystycznej.

Certyfikacja informacji turystycznej w Polsce została wprowadzona w 2010 roku. Stanowi ona ważny element realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną polityki zarządzania jakością Polskiego Systemu Informacji Turystycznej.

Jej celem jest stworzenie krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym i zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów

Certyfikacja opiera się o 4 kategorie. W zależności od spełnianych kryteriów, jednostkom świadczącym usługi informacji turystycznej nadawane są 1, 2, 3 lub 4 gwiazdki. Proces prowadzony jest na zasadzie dobrowolności, na podstawie indywidualnych zgłoszeń. Weryfikacji złożonych wniosków  dokonuje w pierwszej kolejności  Regionalna Komisja Certyfikacyjna a następnie Krajowa Komisja Certyfikacyjna   Obecnie w Polsce funkcjonuje prawie 400 certyfikowanych centrów i punktów IT.

Zgłoszone do certyfikacji placówki IT oceniane są z uwzględnieniem  takich elementów, jak: lokalizacja placówki, wygląd, funkcjonalność i estetyka jej wnętrza, dostępność dla turystów, w tym niepełnosprawnych, godziny pracy, kwalifikacje pracowników, w tym znajomość języków obcych, jakość, zasięg i kompletność udzielanych informacji oraz zaopatrzenie w materiały informacyjno- promocyjne oraz inicjatywy własne i aktywność na rynku lokalnym.

Informacja turystyczna   funkcjonuje w ramach Wydziału Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu i od 2011 roku mieści się w siedzibie przy pl. Słowiańskim.  

Z roku na rok rośnie liczba turystów odwiedzających  biuro.  W  roku 2013 z usług informacji turystycznej skorzystało ponad 75 000 turystów ( tyle osób odwiedziło biuro) , podczas gdy w tym roku do końca października liczba ta wyniosła ponad 71 000 z czego 75% turystów zawitało do Świnoujścia w lipcu i sierpniu.

Odwiedzający goście pochodzili najczęściej z Polski i Niemiec, w dalszej kolejności z krajów skandynawskich. Zauważalny jest wzrost turystów z Czech, Rosji oraz Francji.

Informacja turystyczna to bardzo często miejsce pierwszego kontaktu turysty z danym  miejscem. Jakość obsługi stanowi więc tutaj niezwykle istotny element budowania wizerunku miejsc i atrakcji turystycznych.

Sporządziła K. Rówińska

Data dodania 18 grudnia 2014