W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest czwartek 22 maja 2025 r. Godzina 19:08

PRACA ON-LINE A KŁOPOTY Z SIECIĄ? ŁĄCZE W MIEŚCIE JEST SPRAWNE

Odbieraliśmy zgłoszenia od rodziców uczniów świnoujskich szkół, że pojawiają się problemy techniczne w kontynuowaniu nauki w sposób zdalny. W dniu 3.04.2020 przedstawiciele Miasta spotkali się z lokalną branżą informatyczną. Łącze w mieście jest sprawne. Co więc można z tym zrobić?

KLIKNIJ Z ZDJĘCIE, ABY OTWORZYĆ PORADNIK

Chcąc rozwiązać ten problem koniecznym było zasięgnięcie opinii specjalistów. Zastępca prezydenta Barbara Michalska z udziałem m. in. zastępcy prezydenta Pawła Sujki, sekretarz Miasta Doroty Konkolewskiej spotkali się ze znanymi operatorami internetu w Świnoujściu Piotrem Mumotem, Maciejem Makuchem z zarządu firmy AC Systemy sp. z o.o. i Maciejem Siutą z FN-Serwis Spółka Jawna. W ich opinii internet w mieście jest bardzo dobry. W tym zakresie nie ma żadnych potrzeb, w które Miasto powinno się angażować. Problem może być ulokowany:

- po stronie dostawców internetu,

- umów, jakie użytkownicy mają zawarte z operatorami,

 - lub sprzętu komputerowego.

Aby zwrócić uwagę działających na rynku świnoujskim operatorów internetu na obecnie występujące problemy prezydent skierował do nich prośbę w imieniu wszystkich użytkowników o uwzględnienie zobowiązania się do dostawy stabilnego połączenia sieciowego:

W ramach powierzonych samorządowi zadań w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży realizacja tego obowiązku w dobie trwającej epidemii koronawirusa odbywa się poza placówkami do tego powołanymi, z wykorzystaniem środków zdalnego porozumiewania się. Prowadzone zajęcia on-line z wykorzystaniem komunikatorów bardzo często jednak napotykają na techniczne problemy związane z sygnałem internetowym. Zgłoszenia rodziców jak i nauczycieli sprowadzają się do kwestii zawieszania i zaniku połączeń w trakcie prowadzonych zajęć.

Jesteście Państwo jednym z operatorów dostarczających sygnał do użytkowników końcowych- domowych i w związku z tym bardzo proszę o zapewnienie na ten trudny dla wszystkich czas, dostaw stabilnych i nieprzerwanych. Za zrozumienie sytuacji i udzieloną pomoc z góry serdecznie dziękuję.

Ponadto, żeby pomóc odbiorcom internetu pracującym zdalnie urząd wydał również czytelny i prosty poradnik opracowany przez Macieja Siutę w formie wirtualnej, z którego będą mogli skorzystać wszyscy, którzy mają problemy techniczne m.in. w nauczaniu i uczeniu się on-line: uczniowie, nauczyciele i rodzice. Jest on zamieszczony na stronach internetowych placówek oświatowych. Będzie również możliwość wydrukowania pliku. Instrukcja zawiera wskazówki dla użytkownika jak samodzielnie rozwiązać swój problem.



Data dodania 24 kwietnia 2020