W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest czwartek 05 czerwca 2025 r. Godzina 18:35

Konsultacje społeczne. Czekamy na Wasze opinie.

Prezydent Miasta Świnoujście zarządzeniem Nr 704/2020 z dnia 3 listopada 2020 r. zarządził przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących „Programu współpracy Miasta Świnoujście z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”.

Konsultacje z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie przeprowadzone zostaną w dniach od 3 listopada 2020 r. do 12 listopada 2020 r. Konsultacje zostaną przeprowadzone za pośrednictwem strony internetowej Gminy Miasto Świnoujście.

Projekt programu znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce „organizacje pozarządowe”. Zapraszamy do zgłaszania pisemnych opinii i uwag do projektu programu na adres jingielewicz@um.swinoujscie.pl.”


Program współpracy Gminy Miasto Świnoujścia z organizacjami pozarządowymi

oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3

ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

na rok 2021

 

Wstęp

 

            Działalność organizacji pozarządowych stanowi fundament dla budowy i rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Organizacje rozwijają aktywność mieszkańców, skupiając obywateli najbardziej wrażliwych na sprawy społeczne w środowisku lokalnym. Włączenie podmiotów pozarządowych na zasadzie równouprawnionego partnera jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania samorządu.

            Gmina Miasto Świnoujście za istotny czynnik uznaje wypracowanie takich standardów partnerstwa z organizacjami pozarządowymi, aby przyczyniły się one do jak najpełniejszego diagnozowania i zaspakajania potrzeb lokalnych. Realizacja tego założenia będzie miała bowiem bezpośrednie przełożenie na efektywniejsze realizowanie zadań własnych gminy, w których bezpośrednio uczestniczą organizacje pozarządowe.

            Gmina Miasto Świnoujście przekonana o korzyściach płynących z tak pojętego partnerstwa deklaruje wolę współpracy z organizacjami pozarządowymi w oparciu o wspólnie przyjęte założenia Programu współpracy Gminy Miasto Świnoujścia z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok.

            Zapisy Programu stanowią realizację Strategii Rozwoju Miasta na lata 2014-2020, której jednym z celów jest wzmocnienie kapitału społecznego poprzez tworzenie warunków do zwiększenia zaangażowania społeczeństwa w życie społeczno-gospodarcze oraz poprawę komunikacji społecznej. Program współpracy nawiązuje również do założeń Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2017-2026, która zakłada aktywność organizacji pozarządowych podczas realizacji celów w zakresie kondycji rodziny, seniorów, osób bezdomnych, a także problemu uzależnienia czy przemocy w rodzinie.

            Podczas tworzenia Programu zostały wzięte pod uwagę wnioski ze sprawozdania z realizacji programu współpracy Gminy Miasto Świnoujście z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2019 r. Samorząd w 2019 roku ogłosił 26 otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych zaplanowanych w budżecie Miasta. Działające na terenie miasta podmioty NGO wykazały się także własną inicjatywą i złożyły dodatkowo 17 ofert na realizację zadań w trybie uproszczonym, zgodnie z art. 19a ustawy. W 2019 roku współpraca samorządu z organizacjami pozarządowymi przebiegała prawidłowo. Organizacje wywiązały się z zobowiązań wynikających z zawartych umów. Łącznie w 2019 roku Miasto Świnoujście przekazało z budżetu gminy na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe kwotę 3.880.316,80zł, z czego organizacje wykorzystały 3.812.369,13zł. Należy zwrócić uwagę, że organizacje angażowały także własne środki finansowe (382.407,77zł) oraz wkład osobowy i rzeczowy, w tym pracę społeczną członków organizacji i świadczenia wolontariuszy zaangażowanych w realizację zadań publicznych (o wartości 288.336zł).

Na podstawie analizy sprawozdania ze współpracy z organizacjami stwierdzono, że dalsze plany w zakresie współpracy powinny koncentrować się na wzmocnieniu efektywności wykonywania zadań publicznych na rzecz mieszkańców Świnoujścia oraz na pobudzaniu aktywności organizacji pozarządowych.

 

Rozdział 1

Definicje


Ilekroć w Programie współpracy Gminy Miasto Świnoujście z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok jest mowa o:

1)      ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

2)      ustawie o zdrowiu publicznym – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym,

3)      gminie – należy przez to rozumieć Gminę Miasto Świnoujście,

4)      organizacjach pozarządowych – należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,

5)      programie – należy przez to rozumieć Program współpracy Gminy Miasta Świnoujście z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2021 rok,

6)      dotacji – należy przez to rozumieć dotacje określone w art. 2 pkt. 1 i 2 ww. ustawy,

7)      konkursie – należy przez to rozumieć otwarty konkurs ofert, o którym mowa w  art. 11 ust. 2 ustawy,

8)      zadaniu publicznym – należy przez to rozumieć zadania określone w art. 4 ustawy, realizowane przez organizacje,

9)      komisji – należy przez to rozumieć komisje konkursowe do opiniowania otwartych konkursów ofert,

10)  trybie pozakonkursowym – należy przez to rozumieć tryb zlecania realizacji zadań publicznych organizacjom poza konkursem zgodnie z art. 19a ustawy,

11)  uchwale konsultacyjnej – należy przez to rozumieć uchwałę Nr VI/33/2011 Rady Miasta Świnoujście z dnia 10 lutego 2011 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami działającymi w sferze działalności pożytku publicznego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,

12)  prezydencie – należy przez to rozumieć Prezydenta Miasta Świnoujście,

13)  wydziałach merytorycznych – należy przez to rozumieć wydziały Urzędu Miasta Świnoujście,

14)  GRDPP – należy przez to rozumieć Gminną Radę Działalności Pożytku Publicznego.


Rozdział 2

Cel główny i cele szczegółowe Programu

 

1. Celem głównym programu jest dążenie do harmonijnej i partnerskiej współpracy gminy i organizacji pozarządowych w celu poprawy jakości życia mieszkańców gminy.


2. Cele szczegółowe:

1)      zwiększenie i wzmocnienie efektywności wykonywania zadań publicznych,

2)      włączenie organizacji pozarządowych w podejmowaniu przez gminę decyzji dotyczących życia społecznego, m.in. poprzez konsultacje społeczne,

3)      podejmowanie i inicjowanie różnych form współdziałania gminy z organizacjami pozarządowymi w celu efektywnej realizacji zadań publicznych,

4)      utworzenie Centrum Organizacji Pozarządowych.


Rozdział 3

Zasady współpracy


Gmina i organizacje pozarządowe będą współpracowały w oparciu o następujące zasady:


1)      zasada pomocniczości - samorząd wyraża wolę przekazania szerokiego zakresu zadań publicznych do realizacji przez organizacje pozarządowe. Dostrzega również potrzebę zapewnienia warunków sprzyjających wzrostowi liczby zadań realizowanych przez organizacje pozarządowe w szczególności zaś jest otwarty na propozycje realizacji nowych przedsięwzięć wynikających z rozpoznanych potrzeb lokalnej społeczności,

2)      zasada suwerenności stron – władze samorządowe i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie nawzajem zadań, szanując swoją autonomię, mogą natomiast zgłaszać wzajemne propozycje i deklaracje, gotowość wysłuchania propozycji drugiej strony,

3)      zasada partnerstwa – współpraca pomiędzy władzami samorządowymi a organizacjami pozarządowymi oparta jest na obopólnych korzyściach, woli i chęci wzajemnych działań, współdziałaniu na rzecz rozwiązywania lokalnych problemów, m.in. uczestnictwie organizacji pozarządowych w rozeznawaniu i definiowaniu problemów mieszkańców gminy, sugerowanie zakresu współpracy, proponowaniu standardów usług świadczonych przez organizacje pozarządowe,

4)      zasada efektywności – zakłada wybór optymalnego sposobu wykorzystania środków publicznych w oparciu o celowość, zasadność, oszczędność, kalkulację kosztów proponowanego zadania oraz terminowość realizacji zadania,

5)      zasada uczciwej konkurencji – równorzędne traktowanie wszystkich organizacji pozarządowych ubiegających się o realizację danego zadania publicznego; zarówno władze samorządowe, jak i organizacje pozarządowe w trakcie udzielania dotacji oraz wydatkowania przyznanych środków publicznych działają zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, nie naruszając dobra wzajemnych działań,

6)      zasada jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania dotacji oraz wykonywania zadań są jawne. Dotyczy to w szczególności udostępniania organizacjom pozarządowym przez gminę informacji o celach, kosztach i efektach współpracy, a także środkach finansowych zaplanowanych w budżecie gminy na współpracę z organizacjami pozarządowymi oraz kryteria oceny projektów. Zasada obliguje również organizacje pozarządowe do udostępniania gminie danych dotyczących struktury organizacyjnej, sposobu funkcjonowania, prowadzenia przez nie działalności statutowej,

7)      legalności - wszystkie działania samorządu oraz organizacji pozarządowych realizujących zadania publiczne odbywają się w granicach i na podstawie prawa.

 

Rozdział 4

Zakres przedmiotowy

 

Przedmiotem współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi jest realizacja zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w celu zaspokajania potrzeb mieszkańców gminy.

 

Rozdział 5

Formy współpracy


Współpraca gminy z organizacjami pozarządowymi odbywa się w formie finansowej i pozafinansowej.


1. Współpraca finansowa polega na:

1)      powierzaniu wykonywania zadań publicznych wraz z udzielaniem dotacji na ich finansowanie,

2)      wspieraniu wykonywania zadań publicznych wraz z udzielaniem dotacji na ich dofinansowanie,

3)      współdziałaniu w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł, w szczególności funduszy Unii Europejskiej, także poprzez:

a)      udzielanie pożyczek organizacjom pozarządowym,

b)      udzielaniu dotacji na wkład własny w drodze otwartego konkursu ofert.


2. Współpraca pozafinansowa polega na:

1)      prowadzeniu bazy danych kontaktowych organizacji pozarządowych,

2)      wsparciu infrastrukturalnym,

3)      publikowaniu na stronach internetowych miasta wszelkich ważnych informacji dotyczących zarówno działań podejmowanych przez miasto jak i organizacje pozarządowe,

4)      organizowaniu szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych,

5)      udziale przedstawicieli organizacji pozarządowych w pracach komisji konkursowych celem opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert,

6)      udzielaniu rekomendacji organizacjom pozarządowym, które ubiegają się o dofinansowanie z innych źródeł,

7)      konsultowaniu z organizacjami pozarządowymi projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,

8)      współpracy z podmiotami opiniodawczo-doradczymi:

a) Powiatową Społeczną Radą ds. Osób Niepełnosprawnych,

b) Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego,

c) Radą Sportu,

d) Komisją Dialogu Społecznego ds. Bezdomnych Zwierząt i Przeciwdziałania Bezdomności

9)      budowaniu partnerstwa w celu realizacji wspólnych projektów,

10)  wzajemnym informowaniu się o planowanych kierunkach działań w sferze działalności pożytku publicznego.

 

Rozdział 6

Zadania publiczne przewidziane do zlecania organizacjom pozarządowym

 

1.      Współpraca gminy z organizacjami pozarządowymi obejmuje sferę zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy, w tym m.in:


1)        pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób;

2)        wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej,

3)        udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększanie świadomości prawnej społeczeństwa;

4)        podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwój świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;

5)        działania na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka narodowego;

6)        ochrona i promocja zdrowia;

7)        działania na rzecz osób z niepełnosprawnością,

8)        działania na rzecz osób w wieku emerytalnym;

9)        działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości;

10)    działania wspomagające rozwój wspólnot i społeczności lokalnej;

11)    nauka, szkolnictwo wyższe, edukacja, oświata i wychowanie;

12)    kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;

13)    wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej;

14)    ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego;

15)    działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;

16)    promocja i organizacja wolontariatu;

17)    przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym;

18)    działalności na rzecz organizacji pozarządowych wymienionych w art. 3 ust. 3, w zakresie określonym w art. 4 ust. 1-32a.


Priorytetowymi zadaniami publicznymi, które będą realizowane we współpracy z organizacjami pozarządowymi są działania na rzecz osób z niepełnosprawnością, z zakresu pomocy społecznej oraz dotyczące wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.


2.    Zadaniami w zakresie współpracy finansowej i pozafinansowej miasta z organizacjami są w szczególności:

 

a)      w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób:

- prowadzenie dziennego domu pomocy,

- prowadzenie środowiskowego domu samopomocy,

- udzielanie schronienia osobom bezdomnym,


b)     w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej:

- prowadzenie placówek wsparcia dziennego w połączonej formie, tj. opiekuńczej i specjalistycznej,


c)      w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa:

- prowadzenie punktów nieodpłatnej pomocy prawnej,


d)     w zakresie podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej:

- udział w obchodach świąt i rocznic,

- organizowanie spotkań i konkursów dla dzieci i młodzieży,

- organizacja spotkań okolicznościowych ukazujących obyczaje i tradycje polskie z udziałem młodzieży i przedstawicieli innych organizacji,

- organizacja wycieczek historyczno-krajoznawczych,

- organizacja wystaw okolicznościowych,


e)      w zakresie działań na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego:

- działania społeczno-kulturalne na rzecz społeczności romskiej,


f)       w zakresie ochrony i promocji zdrowia:

- prowadzenie działań i edukacji w zakresie profilaktyki cukrzycy,

- organizacja imprez prozdrowotnych,

- poprawa jakości życia chorych onkologicznie i ich rodzin,

- profilaktyczny program leczenia otyłości,


g)      w zakresie działań na rzecz osób z niepełnosprawnością:

- prowadzenie poradnictwa, pomocy psychologicznej, działań edukacyjno-informacyjnych,

- prowadzenie rehabilitacji społecznej,

- prowadzenie punktu konsultacyjno-terapeutycznego dla rodzin z dziećmi zagrożonymi i dotkniętymi niepełnosprawnością,

- organizacja wypoczynku o charakterze terapeutycznym dla osób z niepełnosprawnością,


h)     w zakresie działań na rzecz osób w wieku emerytalnym:

- prowadzenie działań na rzecz osób starszych,

- prowadzenie Klubu Seniora,

- zorganizowanie obiadów terapeutycznych dla osób starszych,

 

i)       w zakresie działań wspomagających rozwój wspólnot i społeczności lokalnej:

- wspieranie lokalnej społeczności gminy,



j)       w zakresie nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania:

- realizacja zadania „Morskie Wychowanie Dzieci i Młodzieży”,


k)     w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:

- organizacja przedsięwzięć wzbogacających ofertę kulturalną miasta, w tym między innymi: koncertów, festiwali, konkursów, warsztatów, imprez plenerowych, międzynarodowych przedsięwzięć interdyscyplinarnych,

- wspieranie rozwoju kultury i sztuki oraz twórczości artystycznej,


l)       w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej:

- rozwój i zaspakajanie zainteresowań sportowych oraz doskonalenie umiejętności poprzez prowadzenie systematycznego szkolenia w różnych dyscyplinach sportu,

- organizacja i współorganizacja zawodów sportowych, festynów, regat, rajdów, widowisk sportowych,

- promocja miasta z udziałem świnoujskich zawodników i zespołów we współzawodnictwie sportowym,


ł)  w zakresie działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijanie kontaktów i współpracy między społeczeństwami:

- organizacja i udział w obchodach świąt i rocznic,

- propagowanie i wzmacnianie więzi międzypokoleniowych,

 

m)   w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego:

- organizacja edukacji ekologicznej w mieście,

- promocja zbiórki puszek aluminiowych po napojach,

- prowadzenie schroniska dla zwierząt bezdomnych,

 

n)     w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym:

- prowadzenie działań na rzecz osób uzależnionych i członków ich rodzin,


  • o)      w zakresie działalności na rzecz organizacji pozarządowych wymienionych w art. 3 ust. 3, w zakresie określonym w art. 4 ust. 1-32a:

- przygotowanie i realizacja projektów, na które organizacje pozarządowe będą pozyskiwać środki ze źródeł zewnętrznych.


 

Rozdział 7

Okres realizacji programu


Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi obowiązuje od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.



Rozdział 8

Sposób realizacji programu

 

Program będzie realizowany poprzez:

1)      zlecanie organizacjom pozarządowym realizacji zadań publicznych na podstawie otwartych konkursów ofert,

2)      zlecanie organizacjom pozarządowym realizacji zadań z pominięciem otwartego konkursu ofert,

3)      umieszczanie informacji na stronie internetowej miasta oraz aktualnych danych dotyczących organizacji pozarządowych, a w szczególności informacji dotyczących ogłaszanych konkursów ofert na realizację zadań publicznych i ich rozstrzygnięć.


 Rozdział 9

Wysokość środków planowanych na realizację programu

 

  1. Finansowanie zadań publicznych zleconych organizacjom pozarządowym odbywa się w ramach budżetu miasta na rok 2021.
  2. Planowana wysokość środków finansowych na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2021 wynosi ok. 4.500.000zł. Szczegółowe wydatki na realizację zadań publicznych zostaną określone w uchwale budżetowej na 2021 rok.
  3. Na realizację programu w pozostałym zakresie oraz na realizację zadań publicznych zlecanych w innych niż otwarty konkurs ofert trybach, środki finansowe będą przekazywane w ramach wydatków zaplanowanych w działach budżetu Miasta Świnoujście stosownie do potrzeb i możliwości budżetu miasta.

 

Rozdział 10

Sposób oceny realizacji programu

 

1.     Realizacja programu będzie monitorowana przez Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej we współpracy z innymi wydziałami merytorycznymi.

2.     Bieżący monitoring i kontrola merytoryczna wykonywanych zadań publicznych będzie prowadzona przez pracowników poszczególnych wydziałów merytorycznych.

3.     Miernikami efektywności realizacji Programu będą informacje dotyczące:

1)        wysokości środków finansowych przekazanych organizacjom pozarządowym na realizację zadań publicznych na podstawie ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie łącznie, w tym:

a)             w trybie konkursowym,

b)            w trybie art. 19a (tryb uproszczony),

2)        wysokość środków pochodzących z budżetu gminy wykorzystanych przez organizacje pozarządowe,

3)        wysokość środków finansowych własnych organizacji pozarządowych w realizacji zadań publicznych realizowanych w trybie konkursowym,

4)        wysokość wkładu osobowego i rzeczowego, w tym pracy społecznej członków i świadczeń wolontariuszy zaangażowanych przez organizacje w realizację zadań publicznych w trybie konkursowym w przeliczeniu na środki finansowe,

5)        wysokość środków finansowych pochodzących z innych źródeł w przypadku realizowania zadania publicznego przez organizacje pozarządowe w trybie art. 19a,

6)        liczby ogłoszonych konkursów,

7)        liczby ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w trybie konkursowym,

8)        liczby ofert złożonych przez organizacje pozarządowe na realizację zadań publicznych w trybie uproszczonym (art. 19a),

9)        liczba zgłoszonych inicjatyw lokalnych,

10)    liczba organizacji pozarządowych funkcjonujących na terenie gminy,

11)    wysokości środków finansowych przekazanych/wykorzystanych przez organizacje pozarządowe na realizację zadań publicznych na podstawie ustawy o zdrowiu publicznym.

 4.     Sprawozdanie z realizacji programu zostanie przedłożone Radzie Miasta do 31 maja 2022 r. W rocznym sprawozdaniu z realizacji programu koordynator ds. organizacji pozarządowych wraz z Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego dokona oceny stanu współpracy organizacji pozarządowych z gminą w zakresie realizacji zadań publicznych.

Powyższa ocena współpracy będzie wykorzystywana przy tworzeniu kolejnych programów współpracy.

 5.     Sprawozdanie zostanie opublikowane na stronie internetowej miasta w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce organizacji pozarządowych.


Rozdział 11

Sposób tworzenia Programu oraz przebiegu konsultacji w zakresie jego tworzenia.

 

Projekt Programu został przygotowany przez Prezydenta Miasta Świnoujście i zgodnie z uchwałą Nr VI/33/2011 Rady Miasta Świnoujście z dnia 10 lutego 2011 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultacji projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami działającymi w sferze działalności pożytku publicznego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, został poddany konsultacjom społecznym.

Informacja o przebiegu konsultacji zostanie zamieszczona po ich zakończeniu.

 

Rozdział 12

Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert


        1.     Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w ramach ogłaszanych przez Prezydenta Miasta konkursów ofert na realizację zadań publicznych. Pełna treść ogłoszenia oraz skład komisji konkursowej jest publikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świnoujście, na stronie internetowej Miasta www.swinoujscie.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Świnoujście.

        2.     Komisje konkursowe działają w oparciu o przepisy ustawy, przepisy regulaminów ogłaszanych konkursów ofert oraz regulaminów pracy poszczególnych komisji konkursowych.

        3.     W skład komisji wchodzą:

a)        osoby wskazane przez Prezydenta – co najmniej 2 osoby,

b)        osoby wskazane przez organizacje pozarządowe – co najmniej 2 osoby.

        4.     Organizacje pozarządowe wskazują swoich przedstawicieli poprzez zgłoszenie ich do „Wykazu przedstawicieli organizacji pozarządowych na członków komisji konkursowych w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych” prowadzonego w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Świnoujście. Aktualny wykaz publikowany jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świnoujście.

        5.     W skład powoływanej zarządzeniem Prezydenta Miasta komisji konkursowej wchodzą ze strony podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w pierwszej kolejności osoby reprezentujące obszary działania zbieżne z zakresem merytorycznym ogłoszonego konkursu.

        6.     W pracach komisji konkursowej nie mogą brać udziału osoby związane z podmiotami składającymi ofertę poprzez członkostwo, wolontariat, udział we władzach podmiotów ubiegających się o dotacje lub członkostwo we władzach związków stowarzyszeń, do których należą podmioty ubiegające się o dotacje.

        7.     Organizacja, która ubiegała się o otrzymanie środków w danym konkursie może zwrócić się do wydziału merytorycznego odpowiedzialnego za organizację konkursu o podanie szczegółowej informacji dotyczącej oceny wniosku przez komisję konkursową.

        8.     Informacja o zamiarze zlecenia realizacji zadania publicznego w trybie przewidzianym w art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie po złożeniu oferty przez organizację pozarządową i uznaniu przez Prezydenta Miasta Świnoujście celowości realizacja zadania, zamieszczana jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świnoujście, na stronie internetowej Miasta www.swinoujscie.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Świnoujście.

Data dodania 03 listopada 2020