W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest niedziela 28 listopada 2021 r. Godzina 04:23

NaprawmyTo.pl - Ty zgłaszasz, my działamy

Dziura w ulicy, niedziałające oświetlenie, piętrząca się hałda śmieci? Dzięki serwisowi internetowemu NaprawmyTo.pl, mieszkańcy Świnoujścia mogą w prosty sposób zgłosić zauważony w mieście problem lub usterkę. Informacja natychmiast dotrze do urzędników wydziałów Urzędu Miasta.

Serwis NaprawmyTo.pl funkcjonuje już w dwudziestu miastach i gminach naszego kraju. Według licznika na stronie, dzięki temu skutecznie udało się rozwiązać już ponad 50 tysięcy lokalnych problemów. Teraz do grona miast, w których serwis będzie dostępny, dołącza Świnoujście. Funkcjonalność strony będzie testowana do końca bieżącego roku. Jeśli przyjmie się wśród mieszkańców miasta, umowa na współpracę zostanie przedłużona.

- Dzięki takim nowoczesnym narzędziom, zapraszamy społeczność lokalną do współdecydowania o najbliższej przestrzeni - mówi Barbara Michalska, Zastępca Prezydenta Miasta Świnoujście. - Zgłoszona przez świnoujścian informacja trafi do pracowników Wydziału Ochrony Środowiska, Wydziału Infrastruktury i Zieleni oraz Straży Miejskiej. Warto skorzystać z tego rozwiązania. Do współpracy zapraszamy wszystkich mieszkańców.

NaprawmyTo.pl to serwis internetowy, służący do zgłaszania problemów i usterek dostrzeżonych w przestrzeni publicznej. Jest bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze. Jego podstawową funkcją jest możliwość zaznaczenia problemu na interaktywnej mapie, opisanie go, wykonanie zdjęć oraz automatyczne poinformowanie o takim zgłoszeniu instytucji odpowiedzialnych za rozwiązywanie poszczególnych kategorii spraw. NaprawmyTo.pl dostępny jest w przeglądarkach internetowych oraz na urządzeniach mobilnych, można więc użyć go natychmiast, gdy tylko dostrzeżemy problem. Może to być dziura w chodniku, brak rozkładu jazdy na przystanku czy niewłaściwie zaparkowane auto. Po zgłoszeniu zdarzenia, jego autor na bieżąco otrzymuje informacje o postępach w sprawie. Wie, która komórka w urzędzie zajmuje się jego problemem oraz w jaki sposób i jak szybko zmienia się status zgłoszenia.

Serwis dostępny jest w internecie pod adresem http://naprawmyto.pl. Wchodząc na stronę główną, możemy wybrać właściwą gminę z listy lub kliknąć na logotyp. Możemy również skonfigurować mechanizm geolokalizacji, wówczas serwis automatycznie przekieruje nas na właściwą część mapy. Każda gmina ma własną podstronę. Użytkownicy widzą tam mapę z alertami, do której mogą dodać własne zgłoszenia. Koszt jaki gmina ponosi za używanie aplikacji, to 430 zł miesięcznie.

Jak dodać zgłoszenie w serwisie NaprawmyTo.pl:

Zgłoszenia mogą dodawać osoby zalogowane i niezalogowane. Aby rozpocząć, należy kliknąć w niebieski przycisk „Dodaj własny alert”. Przy włączonej lokalizacji na smartfonie, adres ustawi się automatycznie. Na komputerze stacjonarnym można wybrać podstronę Świnoujście lub przeciągnąć pinezką na mapie i ustawić we właściwej lokalizacji. Wybór potwierdzamy, naciskając przycisk „dalej”. W następnym kroku dołączamy kilka zdjęć ilustrujących problem. Ostatnia obowiązkowa czynność, to wybór odpowiedniej kategorii z listy (np. bezpieczeństwo, infrastruktura, przyroda). Kończymy operację, wciskając niebieski przycisk „dalej” na dole strony. Całość trwa kilkanaście sekund. Jeśli wcześniej nie zalogowaliśmy się w serwisie, otrzymamy informację, że zgłoszenie oczekuje na moderację. Gdy jesteśmy zweryfikowanym użytkownikiem, nasze zgłoszenie natychmiast pojawi się na mapie gminy.

Możemy być pewni, że zgłoszona sprawa „nie zginie” w natłoku innych. Każde zgłoszenie posiada bowiem swoją własną podstronę, gdzie można śledzić postęp sprawy, komentować ją czy nawet udostępniać w mediach społecznościowych. Powiadomienia o postępach w rozwiązywaniu problemu będą otrzymywać zalogowani użytkownicy. Mogą oni także popierać i komentować poszczególne zgłoszenia.

Data dodania 16 listopada 2021