W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest niedziela 22 czerwca 2025 r. Godzina 23:34

Wspólnie zadbajmy o nasze otoczenie

Na ulicach naszego miasta oraz terenach prywatnych zalega wiele aut, które przestały być użytkowane i zaczynają przysparzać kłopotu zarówno właścicielom, jak i innym mieszkańcom - niepotrzebnie zajmują miejsca parkingowe. Często stan techniczny, jak i posunięta degradacja pojazdu uniemożliwia ich sprzedaż w ręce prywatne a ich naprawa jest po prostu ekonomicznie nieopłacalna.

Jeden z wraków zalegających na świnoujskich ulicach

Na szczęście jest proste i łatwe wyjście z tej sytuacji. Wystarczy skontaktować się autoryzowaną stacją demontażu pojazdów i umówić się na odbiór wraku auta z podanego przez właściciela miejsca. Pracownik tej firmy odbierze pojazd, wypłaci ustaloną w drodze negocjacji cenę oraz wyda zaświadczenie o utylizacji pojazdu, na podstawie którego trzeba pojazd wyrejestrować w wydziale komunikacji. Istnieje możliwość zwrotu od ubezpieczyciela nadpłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC). 

Jeśli jednak to Straż Miejska usunie pojazd na podstawie art. 50a ustawy Prawo o ruchu drogowym, właściciel zostanie obciążony kosztami usunięcia pojazdu w wysokości 380 zł

W razie dodatkowych pytań można skontaktować się z Wydziałem Ochrony Środowiska i Leśnictwa pod numerem telefonu 91 327 86 41 lub Strażą Miejską w Świnoujściu tel. 91 321 99 40.

Data dodania 21 maja 2024