W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest czwartek 03 lipca 2025 r. Godzina 17:42

Świnoujski facebook najlepszy nad morzem

Jeden z najpopularniejszych portali turystycznych www.czasnadmorze.pl oraz agencja Projekt PR uznały oficjalny facebook Miasta Świnoujście za lidera wśród wszystkich tego typu profili prowadzonych przez nadmorskie miejscowości. Za Świnoujściem są między innymi Ustka, Kołobrzeg , Władysławowo i Międzyzdroje.

 Doceniono szczególnie  systematyczność w publikowaniu informacji oraz zaangażowanie, zarówno prowadzących profil, jak i jego fanów.

https://www.facebook.com/swinoujsciemiasto?ref=hl – zdjęcia i informacje z tego profilu nawet po kilka razy dziennie docierają nawet  do kilkunastu tysięcy osób. Z tego od kilkudziesięciu do kilkuset z nich klika „Lubię to” pod poszczególnymi zdjęciami i informacjami.

Najwięcej wśród nich jest naszych rodaków. Dalej są to mieszkańcy m.in. Czech, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Norwegii, Holandii, Danii, Francji, Bułgarii, Serbii, Turcji, a nawet tak egzotycznych dla nas krajów, jak Surinam, Ghana, Indie, Wyspy Owcze, Chile, Izrael. W sumie niemal z 50 krajów świata. Profil Świnoujścia ma na celu przede wszystkim promowanie miasta, jego walorów turystyczno-krajobrazowych.

- Postawiliśmy na zdjęcia przedstawiające różne ciekawe miejsca w Świnoujściu i jak się okazuje to był dobry wybór – mówi Robert Karelus , rzecznik prezydenta miasta. – Do tego dorzucamy garść różnych informacji. Czasami jest to krótki jasny opis na przykład ścieżki pieszo-rowerowej łączącej Świnoujście z sąsiednimi nadmorskimi miejscowościami w Niemczech, a czasami po prostu poranne „dzień dobry wszystkim” ze Świnoujścia. Chodzi o to, żeby ludzi nie zanudzać, ale zachęcać, intrygować, wciągnąć w Świnoujście i w ten sposób budować markę naszego miasta na facebooku.

Badanie profili nadmorskich miejscowości trwało od 8 października 2013 roku do 8 stycznia 2014.

- Za oknami co prawda zima, ale do wakacji pozostało już tylko 5 miesięcy. Dlatego też nasz portal i agencja Projekt PR postanowiły sprawdzić, jak samorządy letnich kurortów korzystają z możliwości kontaktu z turystami i mieszkańcami za pośrednictwem najpopularniejszej obecnie platformy społecznościowej, jaką jest facebook – mówią przedstawiciele www.czasnadmorze.pl.

Choć póki co, fanów jest  jeszcze co prawda mniej, niż w przypadku Kołobrzegu, ale w przeciwieństwie do niego, społeczność  wyspiarskiego  profilu jest dużo bardziej aktywna, zaangażowana.

- Liczba samych kliknięć „Lubię” nie przekłada się na liczbę osób, która regularnie go odwiedza, angażuje się – mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta miasta. - Ktoś może kliknąć „Lubię to”, a potem zupełnie nie interesować się tym profilem. A nam nie o to chodzi.  Chcemy przyciągać do nas ludzi na stałe, angażować ich w nasz profil. Dlatego tak ważna jest dla nas liczba osób, które o tym codziennie mówią o naszym profilu. To jest wyraz faktycznego zainteresowania.

I to się udaje. Dowodem na to są chociażby zdjęcia Świnoujścia, które na profil przysyłają sami „fejsbukowicze”. Niektórzy z nich podczas pobytu w Świnoujściu odwiedzają urzędnika, który prowadzi profil.

- Na prywatnych profilach ludzie dają swoje zdjęcia, więc my widzimy tworze osób, które klikają „Lubię to” na naszym facebooku – mówi Robert Karelus. – Ale oni naszego prowadzącego nie. Na oficjalnych profilach miast, takich jak nasz świnoujski, tam gdzie zwykle są zdjęcia ich właścicieli , daje się jakiś element kojarzony z tym miejscem. W naszym przypadku jest to wiatrak na falochronie. Trudno się dziwić, że jak już są w Świnoujściu to chcą poznać osobę, z którą rozmawiają na profilu. Dla nas to również bardzo miłe.

Profil po części pełni też rolę informacji turystycznej. Prowadzący go często pomaga fejsbukowiczom, na przykład w znalezieniu wolnego pokoju w wakacje, albo w dotarciu w konkretne miejsce.

- Pamiętam sytuację, gdy pani na facebooku, zachęcona zresztą naszą informacją,  zapytała jak dotrzeć z dzielnicy nadmorskiej do mariny – opowiada Robert Karelus, rzecznik prezydenta.  – Prowadzący profil opisał jej drogę najlepiej, jak potrafił. Pani była zaskoczona. Podziękowała i dodała, że jeszcze nikt nigdy tak szczegółowo jej nic nie wytłumaczył. Nie miała żadnych problemów z dotarciem do przystani.

 

Tekst BIK UM Świnoujście

Data dodania 30 stycznia 2014