W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest sobota 18 maja 2024 r. Godzina 06:06

O tunel i jego projekt

Chcielibyśmy zapytać za jaką kwotę ma być tunel? Czu możemy dostać projekt? Dlaczego będzie jednonitkowy? Dlaczego nie będzie dwunitkowy? co o tym decyduje? Dlaczego będzie jednonitkowy a nie dwu?

Świnoujski tunel faktycznie wpisano  do Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020. Dzięki temu tak ważna dla miasta i regionu inwestycja ma szansę znaleźć się na liście implementacyjnej. Decyzja taka zapadła podczas zespołu ds. infrastruktury  komisji wspólnej rządu i samorządu, która odbyła się w Warszawie w dniu 17 marca i w której uczestniczył Prezydent Świnoujścia.
Obradom przewodniczył Prezydent Lublina Krzysztof Żuk, który zdecydowanie poparł nasze starania o stałą przeprawę. Takie samo wsparcie uzyskaliśmy od korporacji samorządowych, w tym Związku Powiatów Polskich oraz Unii Metropolii Polskiej. Świnoujście poparli również Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, Przewodniczący Zachodniopomorskiego Zespołu Parlamentarnego Arkadiusz Litwiński. Swoje wsparcie w postaci interpelacji uzyskaliśmy wcześniej również od posłów Joachima Brudzińskiego, Grzegorza Napieralskiego, Stanisława Wziątka. Musimy  spodziewać się tego, że inwestycja może nie zostać w 100 procentach sfinansowana z budżetu państwa oraz środków unijnych i znalezienie 20 procent, jako wkładu własnego, będzie spoczywało na naszych barkach. Oczywiście będą to środki rozłożone w ratach na kilkadziesiąt lat.
Dzięki podatkom od nieruchomości, które spodziewamy się otrzymywać od Polskiego LNG po zakończeniu budowy terminala w Świnoujściu, będziemy mogli, w razie konieczności, wejść w ten układ. Pod jednym jednakże warunkiem - że nie nastąpią ustawowe zmiany, które doprowadzą do tego, iż spółki skarbu państwa nie będą musiały w całości lub w znaczącej części tych podatków do budżetu samorządów odprowadzać. Szacowany koszt budowy jednonitkowego tunelu -  a taki dla potrzeb Świnoujścia ,ze względów ekonomicznych,spodziewanego natężenia ruchu oraz faktu, iż swoimi parametrami ma być kompatybilny  z parametrami drogi krajowej, która do niego będzie  prowadziła -  jest wystarczający -  wynosi circa 830 milionów złotych brutto.

Nie ma projektu, ani wizualizacji tunelu ponieważ będzie on budowany metodą zaprojektuj i zbuduj,a więc firma ,która będzie go budowała, również go zaprojektuje, co w zdecydowany sposób przyspieszy realizację inwestycji.

Data dodania 06 marca 2014