W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest sobota 13 września 2025 r. Godzina 07:21

Miasto wspiera przedsiębiorców

Od najbliższego poniedziałku, w Urzędzie Miasta Świnoujście zacznie działać punkt wsparcia dla przedsiębiorców. Przeszkoleni pracownicy bezpłatnie pomogą w skutecznym ubieganiu się o pomoc finansową, udzielaną przez różnego rodzaju instytucje, jak ZUS czy PFR.


 

- Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców - mówi Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz. - Nie każdy ma przecież pełną wiedzę dotyczącą możliwości ubiegania się o wsparcie, a także na temat skąd ta pomoc będzie płynąć. Dlaczego? Ponieważ pieniądze dla biznesu, który ucierpiał w związku z pandemią, przydziela zarówno Polski Fundusz Rozwoju, ulgi oferuje ZUS, a jeszcze inną formę pomocy można uzyskać od urzędów pracy. Jestem przekonany, że szczególnie ci mniejsi przedsiębiorcy, którzy nie korzystają na co dzień z doradztwa prawnego, chętnie skorzystają z bezpłatnego i profesjonalnego wsparcia udzielonego przez świnoujski samorząd.

Skąd ta inicjatywa?

Gąszcz przepisów i urzędowych procedur nie ułatwia życia przedsiębiorcom pokrzywdzonym przez pandemię. Ci, którzy mogą pozwolić sobie na profesjonalne doradztwo podatkowe, zapewne już dawno wystąpili o pomoc. Jednak nie wszyscy dysponują odpowiednim zapleczem. Dodatkową trudnością jest fakt konieczności załatwiania spraw wyłącznie drogą elektroniczną. W związku z tym istnieje konieczność logowania się poprzez podpis elektroniczny, profil zaufany czy bankowość elektroniczną.

Świnoujski samorząd pomoże. W jaki sposób?

- „prowadząc za rękę” tych przedsiębiorców, którzy nie zawsze radzą sobie w kontaktach urzędowych;

- udzielając informacji o możliwych formach wsparcia oferowanych przez różne instytucje (np. Urząd Pracy, ZUS, PFR);

- pomagając wypełnić lub wstępnie weryfikując dokumenty;

- pomagając w zakładaniu kont umożliwiających korzystanie z usług administracji elektronicznej;

- udostępniając zaplecze biurowe w postaci laptopa z łączem internetowym, skanera i drukarki (przy zachowaniu reżimu sanitarnego);

- kontaktując się z instytucjami wspierającymi celem umówienia wizyty oraz przygotowaniem niezbędnych dokumentów ułatwiających i przyspieszających załatwienie spraw;

- organizując bezpłatne szkolenia wraz z indywidualnymi konsultacjami na temat poszczególnych form wsparcia. Koszt organizacji szkolenia ponosi gmina Świnoujście. Jako pierwsze, w lutym, planowane jest szkolenie na temat teoretycznych i praktycznych aspektów składania wniosków w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0, m.in. status przedsiębiorstwa, jak obliczyć liczbę pracowników, spadek obrotów. Mowa będzie o najczęściej popełnianych błędach w czasie wypełniania wniosku. Uczestnicy będą mieć możliwość zadawania pytań i na bieżąco wyjaśniania wątpliwości;

- w miarę potrzeb organizować będziemy szkolenia na inne tematy. Czekamy na propozycje tematów ze strony przedsiębiorców.


Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do 15.30

Wydział Rozwoju Gospodarczego UM, ul. Piastowska 62

Email wrg@um.swinoujscie.pl; cud@um.swinoujscie.pl

Tel. 727 794 930 i 737 198 799

Data dodania 28 stycznia 2021