W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 16 maja 2025 r. Godzina 05:56

Jelenia Góra „zdobyta”

Gra z atrakcyjnymi nagrodami, butelki z napisem Świnoujście, młodzież w marynarskich strojach i atrakcyjna konferansjerka przyciągały na stoisko Świnoujścia tłumy odwiedzających XV Międzynarodowe Targi Turystyczne Tourtec w Jeleniej Górze.
Stoisko Świnoujścia w dniach 10-11 maja br. było najliczniej odwiedzanym miejscem na rynku.  Przyczyniła się do tego m.in. tygodniowa emisja spotów reklamowych w Muzycznym Radio (zasięg Jelenia Góra, Legnica, Wrocław i okolice) zapraszająca słuchaczy do odwiedzenia stoiska Świnoujścia i  informująca o możliwości wygrania atrakcyjnych nagród którymi były: pobyty weekendowe w Świnoujściu ufundowane przez  Hotel Cesarskie Ogrody i Pensjonat Jowisz i wycieczka do Skandynawii organizowana  przez Biuro Turystyki Skandynawskiej Fregata.
Główne nagrody powędrowały do  mieszkańców Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby, którzy jeszcze w tym roku zawitają na pobyty do  Świnoujścia i skorzystają z  wybranej wycieczki.
 - Profesjonalnie przygotowana promocja Świnoujścia oraz wiele atrakcji  jakie były oferowane odwiedzającym targi, przyczyniło się do ogromnej popularności stoiska miasta. – mówi Ewelina Ostrowska, przedstawiciel organizatora targów, Wydziału Promocji, Turystyki i Sportu  Powiatu Jeleniogórskiego. – Mimo tego, iż wśród ponad stu pięćdziesięciu wystawców były stoiska z różnych regionów Polski, Czech oraz Niemiec to właśnie Świnoujście przyciągało największą ilość odwiedzających targi.
Jacek Sałaputa, popularny w Jeleniej Górze i okolicach dziennikarz radiowy, w barwny sposób  przekonywał do odwiedzenia Świnoujścia oraz prowadził grę w butelkę, w której wszyscy biorący udział otrzymali nagrody w postaci upominków promocyjnych Świnoujścia oraz kosmetyków marki Pierre Rene.
Michał Czorniej i Patryk Ekiert uczniowie Zespołu Szkól Morskich ze Świnoujścia, w mundurach  nadawali morskiego charakteru stoisku i wzbudzali zainteresowanie zwiedzających. Roznosili  także butelki z ulotkami w środku, zachęcającymi do przyjazdu na tegoroczną edycję Sail Świnoujście. Butelki wykonane przez podopiecznych Warsztatów Terapii Zajęciowej w Świnoujściu  rozchodziły się  błyskawicznie. Uczniowie Zespołu Szkól Morskich wykorzystali  pobyt w Jeleniej Górze  aby zaprezentować uczniom miejscowych  gimnazjów ofertę swojej szkoły.
Materiały promocyjne Urzędu Miasta – Kraina 44 wysp,  plan miasta, mapy rowerowe, przewodniki rowerowe, Świnoujście dla najmłodszych oraz wydana przez Świnoujską Organizację Turystyczną – baza noclegowa stanowiła podstawę pracy osób, które obsługiwały stanowisko miasta na targach.  Najczęściej zadawane pytania dotyczyły możliwości letniego wypoczynku, wypoczynku połączonego z rehabilitacją, wycieczek do Skandynawii, wypoczynku aktywnego, zwłaszcza turystyki rowerowej.  Wśród odwiedzających byli nie tylko mieszkańcy Jeleniej Góry, lecz także okolic oraz przebywający w tym czasie w  mieście turyści.
- Podsumowując udział Świnoujścia w Targach w Jeleniej Górze, śmiało można powiedzieć, że nasza oferta trafiła na podatny grunt. – mówi Katarzyna Rówińska, Naczelnik Wydziału Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu Urzędu Miasta Świnoujście. – Obserwujemy wzrastające z roku na rok zainteresowanie mieszkańców tego regionu Polski wypoczynkiem w naszym mieście.
Podziękowania za współpracę należą się Hotelowi Cesarskie Ogrody, Pensjonatowi Jowisz, Biuru Turystyki Skandynawskie Fregata, Warsztatom Terapii Zajęciowej, Zespołowi Szkół Morskich  i firmie  Pierre Rene.
przygotowała: Wiesława Porębiak WPT, zdjęcia Aleksandra Skrobowska, Patryk Ekiert

Data dodania 13 maja 2013