KONTROLA – UMOWY NA ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH
Informacja dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a gdzie powstają odpady komunalne (tj. lokali usługowych, placówek handlowych, instytucji użyteczności publicznej, itp.). Uprzejmie informujemy, że nowym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi Gmina Miasto Świnoujście objęła wyłącznie właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
Pozostali właściciele nieruchomości, tj. właściciele nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a gdzie powstają odpady komunalne, zobowiązani są do posiadania podpisanej umowy na odbiór odpadów komunalnych z uprawnioną firmą odbierającą ww. odpady.
W związku z powyższym, pracownicy Urzędu Miasta Świnoujście w najbliższym czasie będą kontrolować wywiązywanie się z powyższego obowiązku przez właścicieli nieruchomości nieobjętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi.
Przedmiotowej kontroli podlegać będzie w szczególności:
- posiadanie, zawartej z uprawnionym przedsiębiorcą, umowy na odbieranie odpadów komunalnych oraz zgodność z postanowieniami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Świnoujście, częstotliwości odbioru ww. odpadów, określonej w umowie,
- wyposażenie nieruchomości w pojemniki i/lub worki do zbierania odpadów komunalnych.
Jednocześnie informujemy, że w przypadku gdy na ww. nieruchomościach prowadzona jest działalność, w wyniku której powstają odpady inne niż komunalne (np. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, baterie, akumulatory, oleje odpadowe, odpady opakowaniowe, odpady medyczne i weterynaryjne, itp.) właściciele ww. nieruchomości obowiązani są zbierać przedmiotowe odpady selektywnie i przekazywać je, na podstawie Karty przekazania odpadu, uprawnionym podmiotom, specjalistycznym firmom odbierającym odpady.
Data dodania 02 sierpnia 2013