Pomogą załatwić sprawę w urzędzie
Na stronie www.obywatel.gov.pl znajduje się 101 kart opisujących najbardziej popularne usługi publiczne, jakie świadczy administracja. Każda sprawa, którą chcemy załatwić w urzędzie, jest traktowana jako usługa, którą administracja wykonuje dla obywateli. Informacje jak załatwić sprawę są dostępne w jednym miejscu. Podzielone są według kategorii spraw życiowych, a nie ze względu na rodzaj urzędu. Dodatkowo znajdują się tam również karty przybliżające obywatelom funkcjonowanie 19 wybranych rządowych portali tematycznych.
Opisy procedur są proste. Według zapewnień rządu, były one weryfikowane przez zwykłych obywateli - sprawdzono, czy po przeczytaniu wszystko jest zrozumiałe, wiadomo jak załatwić daną sprawę.
W Kancelarii Prezesa Rady Ministrów rozpoczęła również działalność Informacja dla Obywatela tj. infolinia - numer telefonu 222 500 115. Pracownicy KPRM informują o tym, gdzie załatwiać urzędowe sprawy. Można tam także zgłaszać postulaty, uwagi i opinie, co należy zmienić np. w danej procedurze, aby ją uprościć.
Projekt „Obywatel” został uruchomiony 31 lipca 2015 roku.
Źródło: MSW, MAC, PAP, obywatel.gov.pl
Data dodania 19 sierpnia 2015