W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest sobota 07 czerwca 2025 r. Godzina 21:59

Będzie dodatkowa karetka pogotowia

Władzom miasta udało się w końcu przekonać wojewodę, że dodatkowa karetka pogotowia – przynajmniej w sezonie letnim – jest niezbędna w tak licznie odwiedzanym mieście, jakim jest Świnoujście. Od przyszłego roku w mieście będzie dodatkowy, sezonowy podstawowy zespół ratownictwa medycznego.

Zespół został wpisany przez Wojewodę Zachodniopomorskiego do Planu Działania Systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego Województwa Zachodniopomorskiego. Wniosek wojewody  został również zatwierdzony przez Ministerstwo Zdrowia. Ambulans będzie obsługiwał pacjentów w Świnoujściu w sezonie, czyli od 1 czerwca do 30 września.

- To bardzo dobra wiadomość – mówi Prezydent Miasta Świnoujście  Janusz Żmurkiewicz. – Cieszę się, że nasze dwuletnie starania w końcu przyniosły efekt. W sezonie letnim każdego dnia nasze miasto odwiedzają tysiące turystów. W takiej sytuacji dodatkowa karetka jest niezbędna, aby w stanie w pełni zabezpieczyć potrzeby wszystkich pacjentów.

W skład podstawowego zespołu ratownictwa medycznego wchodzą co najmniej dwie osoby uprawnione do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, w tym pielęgniarka systemu lub ratownik medyczny.

Tekst BIK UM Świnoujście

Fot. ratownik-med.pl



Data dodania 10 listopada 2015