Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu - budowa tunelu pod Świną

 

1.       Opis projektu
Świnoujście jako jedyne miasto w Polsce jest położone na wyspach. Komunikację pomiędzy dwiema największymi, zamieszkanymi wyspami  t.j Uznam i Wolin stanowią dwie nitki przeprawy promowej, na których pływają wysłużone promy. Taka sytuacja stwarza duże niedogodności dla mieszkańców, turystów i przedsiębiorców działających na świnoujskim rynku. Długie kolejki, zwłaszcza w sezonie letnim działają odstraszająco i wpływają negatywnie na wizerunek miasta. Ponadto, w przypadku niesprzyjających warunków pogodowych, zdarza się, że Świnoujście jest odcięte od reszty kraju, co zagraża bezpieczeństwu miasta. Budowa stałego połączenia – tunelu,  docelowo rozwiąże te problemy.

Działanie miasta wspiera Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Szczecinie jako Inwestor Zastępczy

2.       Podstawowe parametry techniczne*
Łączna szacunkowa długość inwestycji : ok. 3200m
Szacunkowa długość tunelu drążonego metodą TBM : ok. 1440 m
Długość wjazdu na wyspie Uznam w ścianach szczelinowych: ok. 460 m
Długość wyjazdu na wyspie Wolin w ścianach szczelinowych: ok. 420 m
Tunel jednorurowy, dwukierunkowy
Łączna szerokość jezdni : 11 m
Szerokość pasów ruchu: j eden w każdym kierunku - po 3,5 m
Szerokość pasów awaryjnych – po 2 m
Najgłębsze miejsce tunelu pod dnem rzeki Świny ok. 38,0 m.p.p.m.
 
3. Termin realizacji: 48 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą.
 
4. Finansowanie: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 oraz budżet Miasta Świnoujście (wieloletnia prognoza finansowa Gminy Miasto Świnoujście na lata 2018-2028)
 
5. Multimedia

Wideo - relacja z seminarium „Dlaczego tunel, a nie most”

Dlaczego tunel a nie most - prezentacja

Miasto na wyspach

Jak się drąży tunel 

Przejazd tunelem - wizualizacja

Przebieg tunelu

Przekrój tunelu

Podpisanie umowy na dofinansowanie budowy tunelu pod Świną

 

*Dane na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego

 

Film z seminarium „Dlaczego tunel, a nie most”

19.07.2018

Na stronie internetowej miasta publikujemy krótki film - relację z seminarium dla mieszkańców Świnoujścia pn. „Dlaczego tunel, a nie most”.

więcej ›

Nowa prezentacja w dziale multimedia - Dlaczego tunel, a nie most

10.07.2018

4 lipca w Sali Teatralnej Miejskiego Domu Kultury odbyło się seminarium dla mieszkańców pn. "Dlaczego tunel, a nie most". W ramach seminarium przedstawiona została prezentacja o tym samym tytule. Dostępna jest ona w zakładce multimedia.

więcej ›

Podpisanie umowy przełożone. Seminarium o tunelu dla mieszkańców zgodnie z planem 4 lipca

03.07.2018

Na prośbę Prezesa firmy Astaldi S.p.A. Pana Paolo Astaldi, planowane na 5 lipca 2018 r. podpisanie umowy na realizację inwestycji budowy tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin, wraz z Festynem, który z tej okazji  miał się odbyć w centrum miasta zostały przełożone. O nowym terminie poinformujemy w późniejszym czasie.

więcej ›

Tunel ma pewne dofinansowanie

27.06.2018

26 czerwca minął termin, w którym Komisja Europejska mogła zgłosić zastrzeżenia do zasadności unijnego dofinansowania dla tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin. Zastrzeżeń nie ma. Oznacza to, że pieniądze z UE dla inwestycji są w 100 procentach pewne.

więcej ›

KIO podjęło decyzję – tunel można budować!

16.05.2018

Konsorcjum włoskich firm Astaldi S.p.A. i Ghella S.p.A. zaprojektuje i wybuduje tunel w Świnoujściu. Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) oddaliła protest w sprawie wyboru wykonawcy.

więcej ›

Kolejne odwołanie od wyboru wykonawcy

28.04.2018

Niestety ciągle nie wiadomo, kto wybuduje tunel pod Świną. W piątek 27 kwietnia do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie od wyboru dokonanego przez Komisję Przetargową. 

więcej ›

Ponownie wybrano wykonawcę tunelu

17.04.2018

Komisja Przetargowa dokonała ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Po ponownym przeanalizowaniu wszystkich ofert zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej i Sądu Okręgowego w Szczecinie jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum włoskich firm Astaldi S.p.A. i Ghella S.p.A.

więcej ›

KIO odrzuciła odwołanie Toto S.p.A. Construzioni Generali i ICM S.p.A.

17.04.2018

W dniu 17 kwietnia 2018 r. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie konsorcjum firm Toto S.p.A. Construzioni Generali (lider) i ICM S.p.A. na decyzję Komisji Przetargowej o odtajnieniu informacji zastrzeżonych przez oferenta. 

więcej ›

Kolejne odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej

10.04.2018

Konsorcjum firm Toto S.p.A. Construzioni Generali wraz z ICM S.p.A. w dniu 3 kwietnia złożyło do Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie od czynności Komisji Przetargowej. Odwołanie dotyczy odtajnienia informacji zastrzeżonych przez oferenta. KIO ma dwa tygodnie na podjęcie decyzji w tej sprawie. 

więcej ›

Wybrano inżyniera kontraktu dla budowy tunelu

06.04.2018

Konsorcjum firm TPF sp. z o.o. z Warszawy i TPF Getinsa Euroestudios z Madrytu złożyły najkorzystniejszą ofertę w przetargu na pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót oraz zarządzanie kontraktem „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu”.

więcej ›

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij