W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest środa 24 kwietnia 2024 r. Godzina 16:47

Numer alarmowy 112 dla osób z wadą słuchu 

Osoby niedosłyszące oraz osoby głuche mają możliwość wezwania służb ratunkowych za pomocą specjalnie stworzonej aplikacji mobilnej o nazwie „Alarm 112” uruchomionej przez  Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Jest to aplikacja ogólnopolska działająca na urządzeniach mobilnych oraz smartfonach, która pozwala osobom potrzebującym skontaktować się z Centrum Powiadamiania Ratunkowego za pomocą odpowiednich piktogramów, poprzez które następuje powiadomienie służb ratunkowych wraz z określeniem lokalizacji i rodzaju zdarzenia. Po przyjęciu zgłoszenia za pomocą wiadomości SMS możliwa jest obustronna komunikacja pomiędzy operatorem numeru 112 a osobą zgłaszającą.

Aplikacja zawiera ikony przedstawiające rodzaj służb ratunkowych (policja, pogotowie ratunkowe, straż pożarna) oraz różne kategorie zdarzeń, które można zgłosić wybierając określony piktogram (wypadek komunikacyjny, uraz, utrata przytomności, pożar itp.).

Aby skorzystać z aplikacji należy zainstalować ją na urządzeniu mobilnym. Aplikacja działa w systemach Android i iOS. Następnie należy się zarejestrować w aplikacji i postępować według wskazówek, które generuje system. Na tym etapie bardzo ważne jest podanie wszystkich niezbędnych informacji, które w sytuacji wezwania służb ratunkowych umożliwiają operatorowi numeru 112 wysłanie pomocy na miejsce zdarzenia w oparciu o wiarygodne dane, do osoby potrzebującej pomocy.

 

Data dodania 05 sierpnia 2022