W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 29 marca 2024 r. Godzina 02:33

Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych

Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Działanie 2.2 Gospodarka odpadami komunalnymi

Nazwa

Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Świnoujściu

Całkowita wartość projektu: 

1 616 082,00 

Kwota dofinansowania:

1 116 379,63 

Termin rozpoczęcia kwalifikowalności wydatków

01.01.2014

Termin zakończenia projektu

31.01.2019

Cel i zakres projektu:

Celem projektu jest zmniejszenie ilości odpadów komunalnych podlegających składowaniu na terenie Gminy Miasto Świnoujście. Realizacja wskazanego celu będzie możliwa poprzez zaplanowane w projekcie działania inwestycyjne oraz kampanię promocyjno-edukacyjną. Projekt jest zgodny z Projektem Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2016 - 2021 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2022 -2027 (załącznik nr 1 plan inwestycyjny). Inwestycja polega na utworzeniu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów (PSZOK). PSZOK będzie przeznaczony do przyjmowania odpadów od mieszkańców gminy Świnoujście. Planuje się przyjmowanie odpadów o następujących kodach: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07, 16 01 03, 17 01 07, 17 01 01, 20 01 01, 20 01 39, 20 01 34,, 20 01 32, 20 01 28, 20 03 07, 20 01 36,20 02 01. Ponadto planuje się przyjmowania 3 odpadów niebezpiecznych:

  • baterie i akumulatory - 20 01 33*,
  • zużyte świetlówki – 20 01 21*,
  • chemikalia (rozpuszczalniki) – 20 01 13*
  • PSZOK będzie stanowił:
  • budynek socjalno - biurowy, P = 37,8 m2,
  • wiatę o konstrukcji stalowej do zabezpieczenia kontenerów wielkogabarytowych przed opadami atmosferycznymi, P = 216 m2,
  • plac manewrowy o nawierchni z kostki betonowej, P = 1062,0 m2, plac składowy (przed wiatą i w wiacie) o nawierzchni betonowej, P = 455,0 m2 (P pod wiatą = 216,0 m2, pozostały plac = 239,0 m2),
  • wagę samochodową o wymiarach 12x3, wbudowaną w nawierzchnię, P = 36,0 m2
  • wagę ręczną do ważenia mniejszej ilości dostarczanych przez mieszkańców odpadów,
  • pasy z zielenią istniejącą i projektowaną – łącznie p = 395,7 m2
  • ogrodzenie wraz z bramą przesuwną, z sitaki stalowej na słupkach , h= 1,8 do 2,0 m, brama przesuwna na rolkach, kolor ogrodzenia ciemno-zielony.

Odpady selektywnie zebrane dowożone przez mieszkańców do Punktu będą ważone na wadze podręcznej, zlokalizowanej przed budynkiem administracyjno-socjalnym, a następnie w zależności od rodzaju odpadu będą kierowane do odpowiednich kontenerów, boksów lub pojemników. Stacjonarny PSZOK będzie się składał z boksów, kontenerów i pojemników z przeznaczeniem odpowiednio na:

  • poj. – na papier o poj. 1100 litrów – 2 szt.
  • poj. – na plastik o poj. 1100 litrów – 3 szt.
  • poj. na metal o poj. 1100 litrów – 1 szt.
  • poj. – na szkło o poj. 1100 litrów – 1 szt.
  • poj. – na baterie i akumulatory o poj. 600 litrów – 1 szt.
  • poj. – na zużyte świetlówki o poj. 240 litrów – 1 szt.
  • poj. – na leki – o poj. 120 litrów – 1 szt.
  • poj. – na chemikalia o poj. 240 litrów – 2 szt.
  • kont. na tymczasowe mag. odpadów wielkogabarytowych o poj. 7,0 m3 – 1 szt.
  • kont. na tymczasowe mag. zużytych opon o poj. 3,0 m3 – 1 szt.
  • kont. na tymczasowe mag. odpadów rozbiórkowych o poj. 3,0 m3 – 1 szt.
  • kont. na tymczasowe mag.RTV – AGD o poj. 22,0 m3 – 1 szt.
  • kont. na odpady biodegradowalne o poj. 7,0 m3 – 1 szt.
  • kont. magazynowy z przeznaczeniem na zbieranie i przekazywanie kolejnym użytkownikom przedmiotów używanych.
  • Kontener Eko-skład do przechowywania odpadów niebezpiecznych.

PSZOK zostanie wybudowany w Ś-ciu na działce nr 208/8 obręb 10 Miasta Świnoujście. Do działki prowadzić będzie droga znajdująca się na działce 208/12 Obszar działki objęty jest w całości miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego i w zalicza się do terenu produkcyjno składowego PS.III.A.8. Bezpośrednie sąsiedztwo przedsięwzięcia stanowią:

  • od strony północnej – zabudowa przemysłowa oraz kompleks leśny,
  • od strony wschodniej – tereny przemysłowo-składowe, dalej rzeka Świna,
  • od strony południowej – oczyszczalnia ścieków,
  • od strony zachodniej – ulica Karsiborska, dalej kompleks leśny Nadleśnictwa Międzyzdroje

Struktura wydatków kwalifikowanych przedstawia się w następujący sposób:

  1. Budynek socjalno-biurowy: a) roboty ogólnobudowlane - 68 011 zł, b)instalacje wewnętrzne c.o., wod-kan. - 37 583 zł, c) instalacje wewnętrzne elektryczne - 17 000 zł.
  2. sieci zewnętrzne - wod-kan, deszczowa, elektryczna - 441 608 zł
  3. wiata magazynowa - 176 016 zł
  4. waga samochodowa -112 102 zł
  5. roboty drogowe - 384 552 zł
  6. kontener magazynowy - 30 750 zł
  7. zagospodarowanie terenu - 52 708 zł

Ponadto w projekcie przewidziano działania promocyjno edukacyjne o wartości 15 247,62.


W PSZOK stworzony będzie Punkt zbierania i przekazywania rzeczy używanych (dodatkowe funkcje PSZOK). Punkt pozwalać będzie na pozostawienie przez mieszkańców Gminy Miasto Ś-cie rzeczy, przedmiotów używanych, które mogą zostać użyte przez innych. Do Punktu przyjmowane będą przedmioty sprawne, nieuszkodzone, czyste i niestwarzające zagrożenia dla użytkowników, takie jak: meble (krzesła, tapczany, stoły, taborety), rowery, wyroby szklane, itd. Raz w tygodniu mieszkańcy będą mogli przyjść do PSZOK i odebrać z Punktu przedmioty im przydatne. O terminie takiej akcji dowiedzieć się będzie można ze strony internetowej Urzędu Miasta: https://www.swinoujscie.pl/ Założono, że PSZOK obejmie swoim działaniem 33 263 mieszkańców Świnoujścia, w stosunku do ogólnej liczby ludności w Regionie Zachodnim 1 066 546 (3,12%) Przewiduje się, iż w PSZOK sumaryczna masa odpadów zebranych w sposób selektywny będzie wynosić minimum 1100 Mg. Odpady te będą kierowana na składowiska odpadów w bardzo niewielkim stopniu (poniżej 10%), a pozostałe zostaną wykorzystane lepiej z punktu widzenia hierarchii postępowania z odpadami poprzez przekazanie do Zakładu Gospodarowania Odpadami w Słajsinie. Beneficjent dysponuje środkami finansowymi w zakresie całości środków na realizację inwestycji, a także corocznie w swoim budżecie posiada środki wydzielone na utrzymanie PSZOK i działania edukacyjne. Otrzymane dofinansowanie wraz z wkładem własnym wystarczą na pokrycie wszystkich wydatków finansowych na etapie budowy. Nakłady inwestycyjne mające na celu realizację zakładanych celów, produktów i rezultatów będą pokrywane z budżetu Beneficjenta oraz ze środków pochodzących z dofinansowania z POIiŚ 2014 - 2020. Dla etapu eksploatacji, na przestrzeni całego okresu odniesienia, nie zidentyfikowano zagrożeń w trwałości finansowej. Nakłady odtworzeniowe pokrywane będą tylko z budżetu Beneficjenta, który posiada wydzielone w swoim budżecie środki na zadania inwestycyjne oraz utrzymaniowe. Wybudowana infr. stanie się własnością Beneficjenta i będzie obsługiwana przez Operatora.
Projekt zachowa trwałość, gdyż w ciągu pięciu lat od daty płatności końcowej nie zostanie poddany zasadniczym zmianom mającym wpływ na jego charakter lub warunki jego realizacji, a wskazane w Studium Wykonalności cele będą utrzymane w wymaganym okresie. Nie nastąpi zmiana własności, a zastosowane rozwiązania techniczne zapewnią długoterminowe funkcjonowanie Projektu, spełniają normy i standardy obowiązujące w UE.Trwałość technologiczna projektu zostanie zapewniona przez zastosowanie sprawdzonych rozwiązań charakteryzujących się wysokimi parametrami tech. Trwałość instytucjonalna, dotycząca trwałości struktur podmiotu realizującego projekt, jest również zapewniona.

Biorąc pod uwagę zakres i wartość inwestycji, oraz zasady realizowania projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej w sposób etyczny, jawny i przejrzysty, Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko wdrożyła i udostępniła mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach. Co należy zgłaszać: podejrzenie nieprawidłowości, które dotyczą przedstawicieli instytucji wdrażających Program lub podmioty realizujące projekty (Beneficjenci).

Informacje na temat mechanizmu, sposobu zgłaszania nieprawidłowości, w tym formularz znajdują się na stronie:

https://www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci

Zgłoszenie możliwe jest także poprzez adres e-mail: naduzycia.POIS@mr.gov.pl

Każde zgłoszenie podlega ochronie przed udostepnieniem osobom nieuprawionym. Informacje objęte zgłoszeniem umożliwiające identyfikację osoby dokonującej zgłoszenie, będą chronione zarówno na etapie wyjaśniania sprawy, podczas prowadzenia ewentualnych działań zapobiegawczych, jak również w przyszłości i udostępniane wyłącznie uprawnionym urzędnikom oraz funkcjonariuszom odpowiednych służb.

Wszelkie zgłoszenia będą skrupulatnie rozpatrywane zgodnie z wewnętrznymi procedurami Instytucji Zarządzającej Programem oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego

W przypadku wyrażenia chęci pozostania anonimowym przez osobę dokonującą zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej, dokonywana będzie pełna anonimizacja zgłoszenia (ze zgłoszenia zostaną usunięte dane osobowe zgłaszającego i inne cechy pozwalające na identyfikację jego tożsamości) przed jej ewentualnym przekazaniem w celu wyjaśnienia sprawy.

W przypadku zgłoszeń (głównie anonimowych), które będą niepełne i nie będzie możliwości uzupełnienia tych informacji, istnieje ryzyko, że takie zgłoszenie nie będzie mogło być rozpatrzone.







Data dodania 04 września 2017