W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 29 marca 2024 r. Godzina 12:54

Przebudowa ul. Wojska Polskiego (5723Z) na odcinku od ul. Leśmiana do ul. Matejki w Świnoujściu.

Przebudowa ul. Wojska Polskiego (5723Z) na odcinku od ul. Leśmiana do ul. Matejki w Świnoujściu.

Wartość wydatków kwalifikowanych: 3 265 910,47 zł
Wysokość dofinansowania: 1 585 464 zł (nie więcej niż 50% kosztów kwalifikowanych)

Planowane przedsięwzięcie stanowi inwestycję drogową, polegającą na przebudowie ulicy Wojska Polskiego (drogi powiatowej nr 5723Z klasy G) na odcinku od ulicy Leśmiana do ul.Matejki wraz z przebudową wjazdu na teren Urzędu Miejskiego w Świnoujściu.
Początek przebudowy ulicy Wojska Polskiego zlokalizowany jest w km 1+568, za skrzyżowaniem z ul. Leśmiana i dowiązany został do projektu Przebudowy ul. Wojska Polskiego (odcinek granica Państwa - ul. Leśmiana). Ulica Wojska Polskiego w obszarze opracowania posiada nawierzchnię szerokości 6,5 - 10,5m wykonaną z kostki kamiennej przykrytej cienką warstwą bitumiczną.
Projektowana inwestycja ma na celu uzyskanie następujących parametrów dla projektowanej ulicy Wojska Polskiego:
- Droga klasy G
- prędkość projektowa – 40 km /h (ulica z elementami spowolnienia ruchu)
- szerokość jezdni 6,5m
- Kategoria ruchu – KR3

Zaprojektowano korektę szerokości jezdni ulicy Wojska Polskiego wprowadzając stałą szerokości 6,5m i dowiązując się do lewej krawędzi jezdni. Uzyskaną przestrzeń w pasie drogowym wykorzystano dla lokalizacji zatoki autobusowej po stronie prawej w km 1+649.50. Szerokość zatoki autobusowej wynosić będzie 3,0m a skosy najazdowe wynoszą odpowiednio 1:8 i 1:4. Przy zatoce autobusowej zaprojektowano peron wraz z ciągiem pieszym prowadzącym do ul. Malczewskiego o szerokości 1,5m. W okolicy peronu autobusowego na długości 40m przebrukowana zostanie ścieżka rowerowa dla uzyskania wymaganej przestrzeni dla użytkowników przystanku autobusowego.
Na odcinku od skrzyżowania z ulicą Malczewskiego do ul. Matejki prawa strona ulicy tj. nawierzchnia skrzyżowania, ścieżki rowerowej oraz chodnika wraz z krawężnikiem betonowym zostaje zachowana.


Bliskość granicy niemieckiej ,dzielnicy nadmorskiej a także centrum miasta powoduje to, iż planowany do przebudowy odcinek ma strategiczne znaczenie w sieci drogowej miasta. Ulica obsługuje głownie ruch turystyczny i gospodarczy. Poruszają się tędy zarówno samochody jadące w stronę Niemiec jak i od granicy w stronę centrum i Dzielnicy Nadmorskiej.  Bezpośrednio przy planowanym do przebudowy fragmencie drogi znajduje się również osiedle mieszkaniowe, na którym znajduje się ponad 20 wielorodzinnych obiektów mieszkalnych oraz hotel Hampton by Hilton. Teren ten jest szczególnie oblegany przez turystów m.in. z powodu dobrze rozwiniętej infrastruktury pozadrogowej (plac zabaw, sklepy, usługi) wraz z jednoczesną bliskością centrum miasta i Dzielnicy Nadmorskiej. Stanowi również doskonałą bazę wypadową do wycieczek rowerowych poprzez dobrze rozwiniętą sieć dróg rowerowych zarówno po polskiej jak i niemieckiej stronie.
Inwestycja zlokalizowana została na działkach położonych w jednostce obszarowej II dla której obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego zatwierdzony uchwałą nr XXVI/206/2012 Rady Miasta Świnoujście z dnia 21 czerwca 2012r. Występują tutaj głownie obszar śródmiejskiej zabudowy mieszkaniowej, tereny usług powszechnych oraz usługi turystyczne - lokalizacja parku  wraz z placem zabaw i boiskiem do gry w koszykówkę. Po lewej stronie opracownia MPZP nie został uchwalony.

Aktualny SDR z 2018 r. wskazuję, iż dziennie na tej ulicy porusza się ponad 10 000 pojazdów (dzień powszedni, poza sezonem wakacyjnym). Główny strumień pojazdów porusza się wzdłuż ulicy Wojska Polskiego w obu kierunkach (ponad 6 700 pojazdów) Prognozowany na 2022 r. ruch pojazdów poza sezonem wynosi ponad 400 pojazdów na godzinę w szczycie porannym oraz ponad 800 w szczycie popołudniowym, a w sezonie odpowiednio 450 i 900 pojazdów na godzinę.


Data dodania 22 stycznia 2020