W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 26 kwietnia 2024 r. Godzina 19:14

Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasta Świnoujście w 2021 roku. Gmina Miasto Świnoujście informuje, że w 2021 roku uzyskała pomoc finansową na zadanie p.n. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasta Świnoujście”, która pochodzi w 50% ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz w 50% ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.

Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasta Świnoujście – 2021 rok


Dnia 18.10.2021 r. pomiędzy Gminą Miasto Świnoujście, a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, została podpisana umowa nr 2021D3873S na dofinasowanie zadania polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasta Świnoujścia.

Szczegółowy zakres zadania polegał na:           

1)  demontażu wyrobów zawierających azbest z budynków zlokalizowanych na nieruchomościach położonych na lewo i prawobrzeżu Miasta Świnoujście (m.in. dachy budynków mieszkalnych, gospodarczych, altanek działkowych, elewacje budynków gospodarczych), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;

2)  przygotowaniu wytworzonych odpadów zawierających azbest do transportu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w tym: paletowanie, zabezpieczenie folią, ważenie (przy użyciu wagi posiadającej legalizację), załadunek, oznakowanie opakowań w sposób przewidziany dla azbestu;

3) uporządkowaniu terenu po zakończeniu prac i usunięciu odpadów, dokładnym oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego;

4) transporcie odpadów zawierających azbest, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie miejsc załadunku i rozładunku odpadów oraz niestwarzający zagrożenia dla ludzi i środowiska;

5)  przekazaniu odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia na przystosowane do tego celu składowisko;

6) przygotowaniu do transportu odpadów zawierających azbest (płyty azbestowe oraz odpady budowlane zawierające azbest), zmagazynowanych luzem na nieruchomościach położonych na lewo i prawobrzeżu Miasta Świnoujście, w tym: paletowaniu, zabezpieczeniu folią, ważeniu (przy użyciu wagi posiadającej legalizację), załadunku, oznakowaniu opakowań w sposób przewidziany dla azbestu;

7) uporządkowaniu terenu po zakończeniu prac i usunięciu odpadów, oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego;

8) transporcie odpadów zawierających azbest, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie miejsc załadunku i rozładunku odpadów oraz niestwarzający zagrożenia dla ludzi i środowiska;

9) przekazaniu odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia na przystosowanego do tego celu składowisko.

Ilości wyrobów zawierających azbest przeznaczonych do usunięcia w 2021 r. określone zostały na podstawie danych przekazanych przez firmę wykonującą na zlecenie Gminy Miasto Świnoujście inwentaryzację wyrobów zawierających azbestowych oraz szacunkowych danych przekazanych przez właścicieli poszczególnych nieruchomości.

W 2021 r. ilość wyrobów azbestowych przeznaczonych do demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyniosła 1 223 m2, tj.  22,014 Mg. Całkowity koszt netto zadania wyniósł 12 185,19 zł, natomiast kwota dotacji z WFOSiGW wyniosła 4 068,15 zł.

Data dodania 14 stycznia 2022