Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasta Świnoujście w 2021 roku.
Gmina Miasto Świnoujście informuje, że w 2021 roku uzyskała pomoc finansową na zadanie p.n. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasta Świnoujście”, która pochodzi w 50% ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz w 50% ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Dnia 18.10.2021 r. pomiędzy Gminą Miasto Świnoujście, a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, została podpisana umowa nr 2021D3873S na dofinansowanie zadania polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasta Świnoujścia.
Szczegółowy zakres zadania polegał na:
1) demontażu wyrobów zawierających azbest z budynków zlokalizowanych na nieruchomościach położonych na lewo i prawobrzeżu Miasta Świnoujście (m.in. dachy budynków mieszkalnych, gospodarczych, altanek działkowych, elewacje budynków gospodarczych), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
2) przygotowaniu wytworzonych odpadów zawierających azbest do transportu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w tym: paletowanie, zabezpieczenie folią, ważenie (przy użyciu wagi posiadającej legalizację), załadunek, oznakowanie opakowań w sposób przewidziany dla azbestu;
3) uporządkowaniu terenu po zakończeniu prac i usunięciu odpadów, dokładnym oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego;
4) transporcie odpadów zawierających azbest, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie miejsc załadunku i rozładunku odpadów oraz niestwarzający zagrożenia dla ludzi i środowiska;
5) przekazaniu odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia na przystosowane do tego celu składowisko;
6) przygotowaniu do transportu odpadów zawierających azbest (płyty azbestowe oraz odpady budowlane zawierające azbest), zmagazynowanych luzem na nieruchomościach położonych na lewo i prawobrzeżu Miasta Świnoujście, w tym: paletowaniu, zabezpieczeniu folią, ważeniu (przy użyciu wagi posiadającej legalizację), załadunku, oznakowaniu opakowań w sposób przewidziany dla azbestu;
7) uporządkowaniu terenu po zakończeniu prac i usunięciu odpadów, oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego;
8) transporcie odpadów zawierających azbest, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie miejsc załadunku i rozładunku odpadów oraz niestwarzający zagrożenia dla ludzi i środowiska;
9) przekazaniu odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia na przystosowanego do tego celu składowisko.
Ilości wyrobów zawierających azbest przeznaczonych do usunięcia w 2021 r. określone zostały na podstawie danych przekazanych przez firmę wykonującą na zlecenie Gminy Miasto Świnoujście inwentaryzację wyrobów zawierających azbestowych oraz szacunkowych danych przekazanych przez właścicieli poszczególnych nieruchomości.
W 2021 r. ilość wyrobów azbestowych przeznaczonych do demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyniosła 1 223 m2, tj. 22,014 Mg. Całkowity koszt netto zadania wyniósł 12 185,19 zł, natomiast kwota dotacji z WFOSiGW wyniosła 4 068,15 zł.
Data dodania 14 stycznia 2022