W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest sobota 27 kwietnia 2024 r. Godzina 15:05

Przebudowa drogi powiatowej ul. Barlickiego (5702Z) w Świnoujściu na odcinku od ul. Dworcowej do przejazdu kolejowego PKP


         RZĄDOWY FUNDUSZ ROZWOJU DRÓG


Wartość wydatków kwalifikowalnych: 9 688 285,39 zł  

--------------------------------------------------------------------------------------

Wysokość dofinansowania: 4 844 142,69 zł 

--------------------------------------------------------------------------------------

Całkowita wartość zadania: 9 779 330,92 zł          
 
--------------------------------------------------------------------------------------

Data podpisania umowy o dofinansowanie: 23 maja 2023 r.

--------------------------------------------------------------------------------------


Celem inwestycji jest poprawa układu komunikacyjnego w prawobrzeżnej części Świnoujścia poprzez przebudowę jednej z głównych ulic tej części Miasta – ul. Barlickiego. Zapewni to sprawny i bezpieczny oraz jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców i innych użytkowników dróg, dojazd do przeprawy promowej "Warszów- Świnoujście", dworca PKP, dworca autobusowego,  a także do osiedli mieszkaniowych i miejsc pracy.

Planowane zadanie polega na przebudowie ulicy Barlickiego (droga powiatowa nr 5702Z) na odcinku od ul. Dworcowej do ul. Ludzi Morza (odległość 629,6m). Jest to pierwszy etap kompleksowej przebudowy, która m.in. ze względu na ciężar finansowy musiała być podzielona na części.  

Przeprowadzone badania natężenia ruchu wskazały jednoznacznie, że obecnie ruch na planowanym do przebudowy odcinku ul. Barlickiego  wzrósł ze średnio z 1658 pojazdów na dobę do 7745 pojazdów, co jeszcze bardziej wpływa na degradację stanu technicznego tej ulicy. W lipcu 2022 z  ulicy korzystało średnio 1032 rowerzystów, wzrost z 418.

W stanie obecnym ulica Barlickiego posiada na znacznym odcinku jezdnię o nawierzchni bitumicznej szerokości ~6,0 m w złym stanie technicznym; odcinek od skrzyżowania z ul. Sosnową w kierunku ul. Dworcowej posiada nawierzchnię z kostki kamiennej tej samej szerokości. Końcówka ulicy przed samym przejazdem kolejowym posiada nawierzchnię bitumiczną szerokości 9,0-10,5 m. Wzdłuż odcinka ulicy w terenie zabudowanym przebiegają chodniki jedno i dwustronne. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Dworcową do skrzyżowania z ul. Ludzi Morza przebiega ciąg pieszo-rowerowy . W ciągu ulicy znajdują się też zatoki i przystanki autobusowe oraz duża ilość zjazdów i skrzyżowań z drogami bocznymi. Przy skrzyżowaniu z ul. Dworcową znajduje się przejazd kolejowy; drugi przejazd znajduje się poza terenem zabudowanym za skrzyżowaniem z ul. Ludzi Morza. Ulica jest w  złym stanie technicznym, co stanowi znaczące utrudnienie dla kierowców i zagrożenie bezpieczeństwa ruchu. Degradacja jest pogłębiana przez wzmożony ruch samochodów z uwagi na czasowe zmiany związane z budową tunelu – tędy odbywa się ruch na przeprawę promową Warszów, która łączy prawo i lewobrzeże Świnoujścia. Ulica posiada przekrój jednojezdniowy, dwupasowy. Nawierzchnia bitumiczna drogi jest zdeformowana: uszkodzenia jezdni stanowią głównie ubytki i wykruszenia materiału bitumicznego,  nawierzchnia posiada łaty naprawcze.  Fragment ul. Barlickiego wykonany jest z kostki brukowej,  przy większej prędkości przejazdu wyczuwalny jest nieregularny profil podłużny i poprzeczny jezdni. Sąsiedztwo zwartej zabudowy mieszkaniowej stwarza zagrożenie bezpieczeństwa dla pieszych i kierowców.  Przy ulewnych deszczach ulica jest zalewana .  

Od początku przebudowywanego odcinka tj.  przejazdu kolejowego przy ul. Dworcowej do skrzyżowania z ul. Szwedzką  planuje się lokalizację ścieżki rowerowej po północnej oraz chodnika po północnej stronie przebudowywanej ul. Barlickiego. Na dalszym odcinku (od skrzyżowania ulic Barlickiego do skrzyżowania z ul. Ludzi Morza) po północnej stronie ulicy występuje istniejąca ścieżka pieszo-rowerowa, która pozostawiona będzie bez zmian. Po stronie południowej zaprojektowano chodnik o szerokości 2,00m. Jezdnię na tym odcinku projektuje się o szerokości 6,00m. Na odcinkach od km ok. 0+180 do km ok. 0+240 oraz od km ok. 0+270 do km ok. 0+295 zaprojektowano miejsca do parkowania prostopadłego dla samochodów osobowych. W km ok. 0+320 po północnej stronie jezdni zaprojektowano zatokę autobusową.Teren w rejonie przedsięwzięcia przeznaczony jest pod zabudowę wielorodzinną. W przyszłości przewiduje się zwiększenie ruchu kołowego i rowerowego w tym rejonie, co wymusza odpowiednie dostosowanie ciągów komunikacyjnych do zakładanych prognoz. Efektem realizacji przedsięwzięcia będzie przede wszystkim poprawa systemu komunikacyjnego, zwiększenie komfortu podróży, usprawnienie ruchu turystycznego oraz korzyści ekonomiczne w skali regionalnej i ponadregionalnej.                                                                                      

 

Data dodania 05 czerwca 2023