W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 29 marca 2024 r. Godzina 16:07

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów w klasach I-III w Gminie Miasto Świnoujście

Prezydent Miasta Świnoujście informuje, iż w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Świnoujście, tj. Szkole Podstawowej nr 1 im. Marynarki Wojennej RP, Szkole Podstawowej nr 2 im. mjr Henryka Sucharskiego, Szkole Podstawowej nr 6 im. Mieszka I, Szkole Podstawowej nr 9 im. Jana Pawła II w Zespole Szkolno-Przedszkolnym, Szkole Podstawowej nr 4 w Zespole Szkół Publicznych nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. kpt. ż.w. Mamerta Stankiewicza, Szkole Podstawowej Specjalnej przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Marii Konopnickiej, rozpoczęła się realizacja projektu pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów w klasach I-III w Gminie Miasto Świnoujście” w ramach „Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”, Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Całkowita wartość projektu: 379 873,25 zł.
W ramach projektu realizowane będą następujące zajęcia:

Szkoła Podstawowa nr 1: 
1. zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
2. zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
3. zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy,
4. gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy,
5. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – sekcja pływacka (zajęcia na basenie),
6. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – koło przyrodnicze, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych,
7. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych - koło plastyczne.


Szkoła Podstawowa nr 2:
1. zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
2. zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
3. zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy,
4. zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.


Szkoła Podstawowa nr 6:
1. zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
2. zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
3. zajęcia dla dzieci z zaburzeniami motoryki dużej i małej,
4. zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy,
5. zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,
6. zajęcia psychologiczne dla dzieci z trudnościami emocjonalnymi,
7. gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy,
8. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie, szczególnie uzdolnionych matematyczno- przyrodniczych,
9. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z języka angielskiego.


Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym:
1. zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy, 
2. gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy.


Szkoła Podstawowa nr 4 w Zespole Szkół Publicznych  nr 4:
1. zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
2. zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
3. zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,
4. specjalistyczne zajęcia terapeutyczne u dzieci niepełnosprawnych (dla dzieci niewidomych i niedowidzących),
5. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – zajęcia matematyczno – przyrodnicze
6. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie – koło plastyczne.


Szkoła Podstawowa Specjalna w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym:
1. zajęcia socjoterapeutyczne,
2. gimnastyka korekcyjna,
3. hipoterapia,
4. biofeedback.
Projekt trwać będzie do 01.06.2012 r.
Zapraszamy rodziców uczniów klas I-III do zgłaszania uczestnictwa swoich dzieci w w/w projekcie. Udział w zajęciach jest bezpłatny.
Szczegółowe informacje na temat projektu oraz deklaracje uczestnictwa znajdują się u dyrektorów poszczególnych szkół oraz wychowawców.


Data dodania 14 marca 2012