W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest czwartek 18 kwietnia 2024 r. Godzina 17:52

Transgraniczne połączenie Świnoujście – Kamminke na wyspie Uznam

          
 
      UNIA EUROPEJSKA      
EUROPEJSKI FUNDUSZ
ROZWOJU REGIONALNEGO

Tytuł projektu:  Transgraniczne połączenie Świnoujście – Kamminke na wyspie Uznam
Nazwa Beneficjenta: Gmina Miasto Świnoujście (Partner Wiodący)

Partner 1 – Gmina Kamminke
Nazwa województwa:  zachodniopomorskie
Nazwa powiatu: Świnoujście
Nazwa Funduszu: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Nazwa programu operacyjnego:  Program Operacyjny Celu 3. Europejska Współpraca Terytorialna
Współpraca Transgraniczna Meklemburgia - Pomorze Przednie/ Brandenburgia/ Województwo Zachodniopomorskie 2007-2013 (Interreg IV A)

Priorytet 1.
Wspieranie działań na rzecz infrastruktury służącej współpracy transgranicznej i poprawie stanu środowiska w obszarze pogranicza

Całkowita wartość projektu: 1.277.350,00 EUR

Wartość wkładu Unii Europejskiej:  1.085.747,50 EUR

w podziale na Partnerów:

1. Partner Wiodący - Gmina Miasto Świnoujście: 867.100,00 EUR, z czego 737.035,00 EUR przypada na dofinansowanie z EFRR (85%), a wkład własny gminy wynosi 130.065,00 EUR (15%)
2. Partner 1 - Gmina Kamminke: 410.250,00, z czego 348.712,50 EUR przypada na dofinansowanie z EFRR (85%), a wkład własny gminy wynosi  61.537,50 EUR     (15%)

Wniosek złożony i zarejestrowany we Wspólnym Sekretariacie Technicznym w Löcknitz pod nr INT-09-0006. W dniu 23.06.2009 w miejscowości Joachimsthal (Niemcy) roku podczas posiedzenia Wspólnego Komitetu Monitorującego został zatwierdzony do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej, z Inicjatywy wspólnotowej Interreg IVA.

W ramach projektu pt. „Transgraniczne połączenie Świnoujście - Kamminke na wyspie Uznam” wybudowana zostanie infrastruktura, która stworzy (odtworzy) dawne transgraniczne połączenie komunikacyjne dwóch miejscowości turystycznych Świnoujście i Kamminke, w południowej części polsko-niemieckiej wyspy Uznam. W ramach projektu planuje się budowę:

1. ciągu pieszo – rowerowego o dł. 2017 m, z miejscami spoczynkowymi i oświetleniem (Partner Wiodący – Gmina Miasto Świnoujście) wzdłuż ulicy Krzywej, od ul. Grunwaldzkiej do pętli autobusowej


2. ciągu pieszo - jezdnego o dł. 233 m, oświetlonego z miejscem spoczynkowym (Partner Wiodący – Gmina Miasto Świnoujście), od pętli autobusowej do granicy państwa


3. mostu o charakterze pieszo-rowerowym nad kanałem torfowym stanowiącym naturalną granicę polsko-niemiecką; długość mostu 16 m, szerokość mostu 3 m (Gmina Miasto Świnoujście i Gmina Kamminke) 


4. ciągu pieszo - rowerowego o dł. 350 m, wraz z oświetleniem (Gmina Kamminke) od granicy państwa do ul. Dorfstraβe


5. Punktu powitalnego (Begrüßungspunkt), oświetlonego, wyposażonego w 61 miejsc postojowych dla samochodów i 2 dla autobusów, w wiatę spoczynkową dla pieszych i rowerzystów, stojaki na rowery, plac zabaw dla dzieci, tablice informacyjne (Gmina Kamminke)


Należy szczególnie podkreślić, że planowana w ramach projektu infrastruktura stanowi jednolitą, spójną całość, płynnie przechodzącą z jednego elementu w kolejny (od nr 1 do nr 5 wymienionych wyżej).

Gmina Miasto Świnoujście w ramach części zadania wykona ciąg pieszo-rowerowy w ul. Krzywej o szerokości 2,5 m, o nawierzchni bitumicznej, od skrzyżowania z ul. Grunwaldzką do pętli autobusowej (długość 2017 m) i dalej od pętli autobusowej do kanału torfowego (który stanowi naturalną granicę pomiędzy Polską i Niemcami) ciąg pieszo-jezdny o długości 233 m, z polbruku. Ciąg pieszo – rowerowy na większości trasy zaprojektowany został jako oddzielony od jezdni pasem trawnika o szerokości od 1,0 do 2,0 m. W rejonie skrzyżowania z ulicą Grunwaldzką oraz w osiedlu Wydrzany ciąg zlokalizowany jest bezpośrednio przy jezdni. Ciąg pieszo-jezdny będzie miał szerokość 4 m. Całość zostanie oświetlona. Wzdłuż ciągu pieszo – rowerowego zostaną utworzone miejsca spoczynkowe, wyposażone w ławki, stojaki na rowery i śmietniki. Dodatkowo, przed mostem przy kanale torfowym powstanie miejsce spoczynkowe  wyposażone oprócz (ławek, stojaka na rowery i śmietniczki) w tablicę informacyjną z mapą i atrakcjami turystycznymi po polskiej stronie. W miejscu tym wyeksponowany zostanie symboliczny kamień upamiętniający proklamację regionu ujścia Odry „Krajobrazem Roku 2003/2004”. Kamień ten wymaga  odnowienia (odświeżenia napisów, które pod wpływem upływu czasu i warunków atmosferycznych są nieczytelne). Obok kamienia stanie tablica informacyjna (polsko-niemiecka) informująca o tym wydarzeniu. Ciąg pieszo – jezdny w ul. Krzywej płynnie przejdzie poprzez most nad kanałem torfowym, w ciąg pieszo-rowerowy po stronie niemieckiej, będący  częścią zadania partnera projektu – Gminy Kamminke. 

Budowany w ramach projektu most przeznaczony będzie dla ruchu pieszo – rowerowego. Konstrukcja mostu stalowo – drewniana, o długości 16 m, szerokości 3 m. Wjazdy po obu stronach mostu wykonane zostaną    z kostki brukowej, o spadkach 2% w górę.  Ciąg pieszo-rowerowy po stronie miejscowości Kamminke wykonany zostanie z masy bitumicznej (podobnie jak po stronie polskiej). Jego długość wyniesie 350 m, szerokość 3 m. Na końcu ciągu pieszo – rowerowego po stronie niemieckiej, w miejscowości Kamminke, tuż przy wzgórzu Golm, w ramach projektu planowana jest budowa Punktu powitalnego o charakterze wypoczynkowo – zabawowym, wyposażonego w miejsce spoczynkowe dla turystów pieszych i rowerzystów,  plac zabaw dla dzieci, tablice informacyjne polsko-niemieckie, miejsca postojowe dla zmotoryzowanych turystów (61 miejsc parkingowych i 2 miejsca dla autokarów). Całość infrastruktury po polskiej i niemieckiej stronie zostanie oświetlona latarniami ulicznymi.

Data dodania 14 marca 2012