W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest czwartek 28 marca 2024 r. Godzina 08:26

Budowa sieci ścieżek rowerowych na transgranicznym obszarze wysp Uznam – Wolin – etap II, ul. Karsiborska w Świnoujściu



Tytuł projektu: Budowa sieci ścieżek rowerowych na transgranicznym obszarze
                             wysp Uznam – Wolin – etap II, ul. Karsiborska w Świnoujściu –
                             przedłużenie polsko – niemieckiej infrastruktury
                             komunikacyjnej


 Nazwa Beneficjenta: Gmina Miasto Świnoujście
Nazwa województwa:  zachodniopomorskie
Nazwa powiatu: Świnoujście
Nazwa Funduszu: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Nazwa programu operacyjnego:  Interreg Polska - Meklemburgia
Nr i nazwa działania:  B – Poprawa infrastruktury technicznej i turystycznej
Całkowita wartość projektu: 2 248 999,85 zł
Wartość wkładu Unii Europejskiej: 1 385 383,91 zł 
Rok przyznania dotacji:  2004

Zrealizowany projekt miał na celu stworzenie infrastruktury turystycznej przyczyniającej się do rozwoju transgranicznej turystyki rowerowej w regionie  Uznam – Wolin a co za tym idzie do jego rozwoju gospodarczego. 


Wybudowana ścieżka o długości 5.124 km jest fragmentem „Szlaku Rowerowego wokół Zalewu Szczecińskiego” i szlaku rowerowego „Świdny Las”. Przed realizacją projektu na tym odcinku nie było specjalnie wydzielonego pasa dla rowerzystów i cykliści jeździli ciągiem jezdnym w ciągu ulicy Karsiborskiej. Ulica ta, wiodąca do i z przeprawy promowej, charakteryzuje się bardzo dużym natężeniem ruchu, szczególnie w sezonie letnim, gdyż jest jedyną drogą dla samochodów spoza Świnoujścia, przyjeżdżających i wyjeżdżających z wyspy Uznam (pojazdów dostawczych, turystów i innych). Bardzo duże natężenie ruchu na tym odcinku (średnio dziennie ponad 3000 pojazdów korzystających z przeprawy promowej), stanowiło duże zagrożenie życia turystów rowerowych oraz zmniejszało atrakcyjność tego odcinka szlaku. Podniesienie stanu bezpieczeństwa turystów korzystających ze ścieżki rowerowej stanowiło główny czynnik powodujący realizację przedmiotowego projektu. Budowa tego odcinka umożliwiła również rowerzystom bezpieczne dotarcie do Rezerwatu Przyrody Karsiborskie Paprocie do którego wiedzie szlak leśny odchodzący od ul. Karsiborskiej (od wybudowanej ścieżki rowerowej) oraz  na wyspę Karsibór, skąd od przeprawy promowej wiedzie szlak rowerowy „Dookoła wyspy Karsibór”, bogatej w zabytki architektury (kościół ewangelicki) i przyrody (ostoja ptactwa). Bezpieczeństwo trasy wychodzi naprzeciw oczekiwaniom turystów, w tym zagranicznych i wpływa na dalszy rozwój transgranicznej turystyki aktywnej a co za tym idzie rozwój regionalnej oferty turystycznej.


Celem ogólnym projektu było podniesienie atrakcyjności turystycznej regionu. Celem szczegółowym była poprawa infrastruktury turystycznej mająca przełożenie na liczbę osób korzystających z wybudowanej ścieżki rowerowej oddanej do użytkowania.




Data dodania 15 marca 2012