O liwidację szlabanu
Pytanie: Prosimy o informację dlaczego komunikacja autobusowa zlikwidowała dotychczasowy szlaban i system opłaty za parkowanie które wdrożył OSiR na Placu Mickiewicza?
Ile ten system kosztował OSiR? Ile Komunikacja Autobusowa zapłaciła za obecne parkometry i ile ich ustawiono? Czy będą zatrudnieni kontrolerzy na tych parkingach, ile osób?
Redakcja: iswinoujscie.pl
Odpowiedź: Zgodnie z założeniami zaprezentowanymi przed podjęciem uchwały przez Radę Miasta dotyczącej ustalenia zasad korzystania z Miejskich Parkingów Niestrzeżonych, docelowym systemem funkcjonującym na tych parkingach będzie system oparty na detekcji wjazdu i wyjazdu za pomocą kamer rozpoznających numery rejestracyjne, które będą zintegrowane ze szlabanami i urządzeniami płatniczymi. Ma to na celu jak największe zautomatyzowanie obsługi parkingowej. Po szczegółowej analizie funkcjonującego do tej pory systemu opartego na pobieraniu biletów (wartość za system parkingowy kwota brutto z umowy - 124.707,24 złotych w 2021 roku), stwierdzono m.in. brak możliwości wykorzystania go do zaproponowanej taryfy cenowej uwzględniającej preferencyjne stawki i abonamenty dla posiadaczy Karty Wyspiarza i Karty Wyspiarza Senior.
Na okres przejściowy - do czasu wdrożenia docelowego systemu parkingowego - został wydzierżawiony parkomat. Wydzierżawione zostały w sumie 3 parkomaty (jeszcze na parking przy ul. Bałtyckiej/ Żeromskiego, gdzie również planowane jest wdrożenie podobnego systemu oraz na parking przy ulicy Legionów do czasu usunięcia usterek znajdującego się tam systemu parkingowego). Koszt dzierżawy jednego parkomatu to 1.490 zł netto miesięcznie. Ponadto Komunikacja Autobusowa dokonała zakupu 6 parkomatów na parkingi, które nie są wyposażone ani w zasilanie energetyczne ani w żadne inne urządzenia do pobierania opłat. Koszt zakupu 6 parkomatów wraz z montażem to 129.500 zł netto. Do kontroli parkowania na parkingach zatrudniono 2 osoby.
Data dodania 06 lipca 2023