W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 17 maja 2024 r. Godzina 05:34

O bezrobocie, zatrudnienie w urzędzie miasta

W Radiu Szczecin Pan Prezydent mówił niedawno, że trudno dziś znaleźć ludzi do pracy w Świnoujściu, bo mamy tak małe bezrobocie. Czy Urząd Miasta albo podległe miastu jednostki miały jakiś problem ze znalezieniem osób do pracy? ile osób zatrudniono w tym roku i na jakie stanowiska? ile osób obecnie pracuje w Urzędzie Miasta? Będziecie jeszcze kogoś zatrudniać do końca roku? Na jakie stanowiska?
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego Świnoujście od kilku już lat posiada najniższy stopień bezrobocia w województwie zachodniopomorskim i jeden z niższych w kraju. Jest to na pewno efekt wielu inwestycji krajowych,prywatnych i samorządowych realizowanych w naszym mieście.
Miasto stanowi dziś doskonały rynek pracy. W Świnoujściu pracuje kilka tysięcy osób spoza wysp. Dość powiedzieć, że  od lutego 2012 roku ponad 1700 osób wystąpiło o identyfikator na pojazd prywatny.
Dziś inwestorzy, chociażby właściciele nowo otwartego sklepu INTERMARCHE, skarżą się, że nie mają rąk do pracy.
Również Urząd Miasta ma problemy z pozyskaniem fachowców,chociażby do Wydziału Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych, Promocji i Turystyki,czy przede wszystkim Wydziału Inżyniera Miasta,gdzie potrzebni są pracownicy z uprawnieniami,ze znajomością języków obcych, a tacy, najlepsi znajdują w tej chwili zatrudnienie w firmach oferujących im lepsze warunki płacowe.
Miasto Świnoujście jest miastem na prawach powiatu, a więc począwszy od Prezydenta , który pełni jednocześnie obowiązki Starosty, każdy urzędnik wykonuje zadania swojego odpowiednika w starostwie powiatowym , nie pobierając z tego tytułu żadnych dodatków. Ma to też swoje dobre strony , ponieważ przykładowo w Kołobrzegu, funkcjonują: Urząd Miasta Kołobrzeg z Prezydentem Miasta , Starostwo Kołobrzeskie ze Starostą  i gmina Kołobrzeg, na czele której stoi Wójt, a więc załatwienie wielu spraw formalnych u nas jest o wiele prostsze.Obecnie w urzędzie pracują 234 osoby wykonujące zadania z zakresu administracji powiatowej i gminnej, a więc o pięć   osób więcej niż na początku roku. Przyjęty został funkcjonariusz Straży Miejskiej, cztery osoby , które zajmują się realizacją i kontrolą przepisów wynikających z konieczności wprowadzenia tzw. uchwał "śmieciowych". O dwie osoby,w związku z koniecznością obsługi nowego targowiska przy ulicy Kołłątaja, wzrośnie wydział zajmujący się eksploatacją  i zarządzaniem nieruchomościami.
Przy tak znaczącym wzroście inwestycji miejskich , zarówno inwestorów zewnętrznych , jak i miasta potrzebować będziemy także specjalistów w dziedzinie architektury i urbanistyki oraz inżyniera budownictwa.

Data dodania 15 października 2013