O przetarg na obsługę mostu łączącego Wolin i Karsibór
Słyszałem, że nie wyłoniono firmy, która będzie pobierać opłaty za most. Kiedy kolejny przetarg? Czym ta firma konkretnie będzie się zajmować? Ile firm zgłosiło się do przetargu? O ile opóźni się wprowadzenie opłat za most i kiedy zostaną wprowadzone?
Pierwszy przetarg nie został rozstrzygnięty,ponieważ nie zgłosiła się do niego żadna firma.
Chcielibyśmy ,aby system poboru opłat za przejazd mostem łączącym wyspy Wolin i Karsibór oparty był na sygnalizacji świetlnej. Mikro kasa będzie połączona z sygnalizatorem świetlnym. Dzięki temu po uiszczeniu opłaty bądź odczycie karty abonamentowej, w sygnalizatorze będzie włączało się zielone światło, uprawniające do przejazdu. Mikro kasa będzie obsługiwała karty abonamentowe z odległości minimum 5 metrów.
Przejazd na czerwonym świetle będzie oznaczał, że kierowca nie miał karty abonamentowej lub nie uiścił jednorazowej opłaty za przejazd. Taki przejazd będzie dokumentowany, a kierowca zostanie ukarany mandatem, podobnie jak za wykroczenie drogowe - nierespektowanie oznaczenia pionowego- sygnalizacji świetlnej.
Karty abonamentowe nie będą przypisane do konkretnego pojazdu, numeru rejestracyjnego. Z jednej karty będzie mógł korzystać więcej niż jeden kierowca.Jest to ważne szczególnie dla gospodarstw agroturystycznych i mieszkańców wyspy, którzy posiadają więcej niż jeden pojazd. Każdy będzie mógł też wykupić dowolną ich ilość. Karta abonamentowa będzie ważna przez 1 rok od chwili jej wydania.
Taki system poboru opłat byłby najmniej uciążliwy dla mieszkańców i gości Karsiboru.
Zwolnione z opłat będą jednoślady, ciągniki ,pojazdy rolnicze i zaprzęgowe.
Data dodania 15 października 2013