W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest środa 14 maja 2025 r. Godzina 19:54

O remonty promów i czy zimą grozi nam odcięcie od świata

Będą remonty kolejnych Karsiborów? Jeśli tak, to kiedy i skąd będą na to środki. Jak oceniacie stan Karsiborów na dziś? Jeśli będzie taka duża kra, jak w ubiegłym roku, promy sobie poradzą czy miastu grozi odcięcie od reszty kraju?

Aktualnie Żegluga Świnoujska przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na wykonaniu dokumentacji projektowej na remont i przebudowę siłowni na promie „Karsibór I”. Szacuje się, ze koszt inwestycji wyniesie około 14 mln złotych. Podobnie, jak to było wcześniej w przypadku przebudowy siłowni na jednostce „Karsibór II”, połowa środków pochodzić będzie z budżetu miasta, a druga z dotacji Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, na którą Prezydent Miasta otrzymał zapewnienie podczas ostatniej rozmowy w ministerstwie.

Wszelkie procedury przetargowe oraz czas oczekiwania na części do przebudowywanej jednostki wykluczają zakończenie inwestycji przed przyszłorocznym sezonem letnim. W związku ze wzmożonym ruchem samochodowym w tym czasie i koniecznością włączania do ruchu dodatkowego trzeciego promu, przebudowa siłowni planowana jest na wrzesień- październik 2014 roku.

Dyrektor Żeglugi Świnoujskiej stan „Karsiborów” ocenia jako zadowalający. „Karsibór III” właśnie wrócił z przeglądu. Natomiast w połowie listopada tego roku do stoczni na przegląd i odnowienie klasy skierowany zostanie „Karsibór IV”. Przez cały czas na przeprawie kursuje również „Karsibór II”, który na przełomie 2012/2013 roku przeszedł remont i wymianę siłowni.

Oczywiście trudno dziś przewidzieć warunki, jakie będą panowały podczas zbliżającej się zimy. Jak wiadomo natura rządzi się swoimi prawami. Niewykluczone, że podobnie, jak to już miało miejsce w poprzednich latach, w przypadku wyjątkowego zalodzenia, konieczna będzie asysta holowników, które będą torowały drogę promom. Członkowie załóg zarówno „Karsiborów”, jak i „Bielików” już wielokrotnie udowodnili, że są bardzo dobrze przygotowani do swojej pracy i potrafią sobie poradzić nawet w naprawdę trudnych warunkach żeglugowych.

Data dodania 06 listopada 2013