O wypadek pociągu koło Warnowa
Na pewno śledzicie Państwo wydarzenia związane z Warnowem i cysternami, które jechały do Świnoujścia. Wstępnie ustalono, że przyczyną wypadku był uszkodzony wagon, ale mnie zastanawia stan torów do Świnoujścia. Czy miasto występowało kiedyś do PKP lub ma zamiar wystąpić o modernizację tego odcinka? Byłoby to korzystne nie tylko dla portu, ale i mieszkańców, turystów (warto przy takich katastrofach cisnąć). Poproszę też o komentarz do sytuacji odciętego od pociągów Ś-cia?
O ile można tak powiedzieć, w tym nieszczęściu było pewne szczęście dla naszego miasta. Strach pomyśleć, co byłoby gdyby skład wykoleił się na wyspie Wolin koło ronda w Łunowie, a wagony zatarasowałyby krajową "trójkę". Wtedy pozostałoby nam podróżować do Szczecina i w głąb kraju przez niemiecką część wyspy Uznam. A co z dojazdami tirów, autobusów i samochodów osobowych do Międzynarodowego Terminala Promowego?
Wiele osób dojeżdża dziś do pracy w świnoujskich zakładach koleją. Przyjeżdżają pociągami dalekobieżnymi kuracjusze. Dziś muszą korzystać z komunikacji zastępczej, która musimy przyznać została bardzo sprawnie zorganizowana.
Jesteśmy na bieżąco informowani przez dyrekcję kolei o inwestycjach realizowanych w regionie. Linia kolejowa Szczecin Dąbie – Świnoujście jest częścią międzynarodowego ciągu transportowego łączącego Skandynawię z południem Europy. Jest też de facto w ostatnim swym odcinku jedynym ciągiem kolejowym do Portu Handlowego Świnoujście .Od 2002 roku na tej linii prowadzone są prace modernizacyjne. W ramach dotychczas zrealizowanych zadań powstało między innymi Lokalne Centrum Sterowania w Goleniowie oraz na wybranych odcinkach zmodernizowano nawierzchnię kolejową, przejazdy kolejowe, perony i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.Na pewno oprawiono bezpieczeństwo na stacjach i przejazdach kolejowych oraz osiągnięto prędkość 120 km/h dla pociągów pasażerskich, co pozwoliło na skrócenie czasu przejazdu na trasie Szczecin – Świnoujście o ok. 30-40 minut.
Data dodania 21 listopada 2013