Jeszcze raz o publiczny rejestr umów
A dziś jakby mieszkańcy chcieli się dowiedzieć z kim i za ile miasto podpisało umowę, jak to mogą zrobić?
Wszystkie informacje w obowiązującym nas dziś zakresie prawnym są umieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej.
Nie ma obowiązku skanowania czy przedstawiania samych umów czy ich rejestru lecz wyników przetargów, konkursów oraz decyzji, które skutkują podpisaniem umowy, a więc dane tam zamieszczane są zgodne z tymi, które będą zawarte w dokumencie finalnym, jakim jest umowa.
Dziś, jeżeli kogoś interesuje konkretna umowa może w trybie wniosku o uzyskanie informacji publicznej lub informacji do ponownego wykorzystania, wystąpić z wnioskiem i o ile nie będzie to sprzeczne z przepisami określonymi w ustawie o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, takich jak przykładowo tajemnica przedsiębiorstwa czy notarialna, może mieć wgląd do dokumentu.
Ale również chcemy wyjść na przeciw oczekiwaniom i taki rejestr upublicznić w przyszłości, po opracowaniu programu komputerowego, który to umożliwi, ponieważ rocznie takich umów zawieranych jest kilka tysięcy.
Data dodania 21 listopada 2013