W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 16 maja 2025 r. Godzina 02:58

O korzyści Świnoujścia ze Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego

Czy analizowaliście już możliwe korzyści dla naszego miasta z istnienia Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego? Czy miasto będzie się dzięki temu lepiej rozwijać? Coś trzeba będzie zrobić ( inwestycje? jakie?), by jeszcze bardziej z tego skorzystać?
Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy to ważny element rozwoju nie tylko Pomorza Zachodniego ,ale i całej Północnej Polski.Dzięki temu realizować będzie można ze środków pomocowych wiele strategicznych inwestycji transportowych ,ważnych również dla zachodniopomorskiego regionu, takich jak np. kolej nadodrzańską czy droga ekspresową S3.
Ale to jeszcze  przyszłość. Dla nas ważniejszym jest włączenie Szczecina i Świnoujścia do sieci TEN-T. Z tego programu można otrzymać środki unijne na realizację programów wieloletnich, w dziedzinie sieci transeuropejskich.
Nasze położenie jako miasta czterech granic doskonale się w tę ideę wpisuje. Skorzystać będą mogły  na tym wszystkie podmioty gospodarcze i turystyczne, a także mieszkańcy i goście odwiedzający wyspy.
Dla nas rodzi się nadzieja, że w tę sieć być może uda się wpisać
modernizację infrastruktury dróg dojazdowych-  kolejowych oraz drogowych do portu i międzynarodowego terminala promowego obsługujących połączenia transeuropejskie i stałe  połączenie  pomiędzy wyspami Uznam i Wolin, jako element systemu połączenia północy Polski z północnymi landami Niemiec.
Program TEN-T dąży przecież w swych założeniach do zapewnienia interoperacyjności narodowych sieci transportowych, do rozwoju intermodalności w transporcie, jak również do zapewnienia dostępu regionom  wyspiarskim do centralnych regionów UE oraz zmniejszenia wysokich kosztów transportu w tych regionach. Nic dodać nic ująć.
 

Data dodania 16 grudnia 2013