W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest czwartek 12 czerwca 2025 r. Godzina 20:53

O deklaracje na odbiór odpadów komunalnych

Chcielibyśmy zapytać kiedy i czy w ogóle trzeba będzie składać nowe deklaracje w sprawie odbioru śmieci? Ile osób miało złożyć deklaracje w ubiegłym roku? ile osób w ubiegłym roku ich nie złożyło? Czy to znaczy, że te osoby nie płaciły za odbiór śmieci i w ogóle od nich śmieci nie odbierano? Co w ich sprawie jest robione?

Decyzją Rady Miasta Świnoujście opłata za odbiór odpadów komunalnych naliczana jest w zależności od wielkości zużycia wody w danej nieruchomości. Ze względu na fakt, iż złożone przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, pierwsze deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczyły roku 2013 i bazowały na zużyciu wody z 2012 roku, istnieje konieczność złożenia kolejnych deklaracji w terminie 14 dni od zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty, czyli po otrzymaniu z Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Świnoujściu informacji o zużyciu wody z nieruchomości w 2013 roku. Deklaracje można złożyć: osobiście lub przez pełnomocnika - w siedzibie Urzędu Miasta Świnoujście (Stanowisko Obsługi Interesantów, parter budynku), w godzinach od 8.00 do15.00 lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP, do której odnośnik znajduje się na stronie BIP - bip.um.swinoujscie.pl; należy wówczas wypełnić formularz deklaracji (odnośnik na stronie BIP - bip.um.swinoujscie.pl - druki i wnioski do pobrania) i przesłać go poprzez ePUAP, jako załącznik do wniosku ogólnego (formularz złożenia sprawy do
urzędu); deklaracja opatrywana jest: bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu przepisów o podpisie elektronicznym, lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP w rozumieniu przepisów o informatyzacji. Na oficjalnej stronie Miasta www.swinoujscie.pl w zakładce "gospodarka odpadami komunalnymi" znajdują się harmonogramy odbioru odpadów komunalnych dla poszczególnych nieruchomości.
W ubiegłym roku deklaracje złożyło ponad 3,5 tysięcy właścicieli nieruchomości. W przypadku domków jednorodzinnych robili to sami ich właściciele, natomiast w przypadku nieruchomości wielolokalowych właściciele albo w ich imieniu zarządcy. Cały czas trwa weryfikacja deklaracji. Odbywa się na podstawie informacji z ZWiK o ilości zużytej wody w poszczególnych nieruchomościach zamieszkanych. Do tej pory pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa Urzędu Miasta wysłali około 90. wezwań do zapłaty i wyjaśnienia, dlaczego właściciele nieruchomości nie uczynili tego w wyznaczonym terminie.
W przypadku stwierdzenia, że z danej nieruchomości nie wpłynęła deklaracja, do właściciela wysyłane jest wezwania do jej natychmiastowego złożenia oraz podania przyczyny nie zrobienia tego w pierwotnym terminie. Jeżeli mimo wezwania, właściciel nadal nie wywiązuje się ze swojego
którego jest decyzja Prezydenta Miasta o ustaleniu wysokości opłaty za odbiór odpadów komunalnych z danej nieruchomości.
W sytuacji, gdy właściciel danej nieruchomości uchyla się od płacenia opłaty za odbiór odpadów komunalnych, najpierw otrzymuje upomnienie, a gdy to nie pomoże, sprawa kierowana jest na drogę egzekucji administracyjnej.
Zgodnie z Ustawą o utrzymaniu porządku i czystości w gminach, miasto ma obowiązek odbioru odpadów komunalnych. Dlatego też w żadnej gminie, także w Świnoujściu, nie może być sytuacji, że tego typu odpady nie zostaną odebrane z nieruchomości.

Data dodania 08 stycznia 2014