W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest piątek 16 maja 2025 r. Godzina 03:47

O Akcji Zima i oszczędnościach

Ile zaoszczędziliście już na akcji zima? Ile pieniędzy na nią przeznaczyliście, ile wydano (na co?), ile jeszcze prawdopodobnie wydacie. Co będzie się działo z oszczędnościami? Na co je wydacie? Czy płacicie też za gotowość do odśnieżania?
 

Trudno mówić o oszczędnościach, gdy zima jeszcze się nie zakończyła. Koszty "Akcji Zima" można będzie podliczyć dopiero po jej zakończeniu. Podobnie, jak nie da się dokładnie przewidzieć, ile pieniędzy pochłonie usuwanie skutków tegorocznej zimy. Nawet najlepsze prognozy nie są bowiem w stanie przewidzieć, ile spadnie śniegu, jak  długo będą trwały opady i niskie temperatury.

 Środki na przygotowanie do zimy oraz usuwanie jej skutków pochodzą z ogólnej puli wydatków na bieżące utrzymanie czystości dróg, chodników, placów zabaw i ścieżek rowerowych. Na 2014 rok jest to kwota około 5 mln złotych. W kilku poprzednich latach sama Akcja Zima kosztowała miasto średnio 1,3 mln złotych.

Do tej pory dwukrotnie warunki atmosferyczne zmuszały firmę „Remondis” do użycia ludzi i sprzętu. W obu przypadkach, czyli zarówno na początku, jak i pod koniec grudnia, chodziło o śliską nawierzchnię jezdni.  

Miasto Świnoujście, tak jak i inne gminy w Polsce, ponosi koszty utrzymania ludzi i sprzętu w gotowości do usuwania skutków zimy. W grudniu 2013 r. była to kwota 21 tys. złotych netto.

Data dodania 10 stycznia 2014