O Karuzelę Cooltury
Czy to prawda, że nie będzie w tym roku Karuzeli Cooltury? Dlaczego? Czy to nie jest powód polityczny? Jakie skutki finansowe poniesie miasto? I na co pójdą zaoszczędzone w ten sposób pieniądze?
Karuzela Cooltury nie zakręci się w tym roku. Odstąpienie od umowy nie skutkuje dla żadnej ze stron konsekwencjami finansowymi. Nawet gdyby były jakiekolwiek roszczenia firm podwykonawczych, skierowane zostałyby one nie do nas, ale do organizatora przedsięwzięcia, a takim jest Fundacja Centrum Twórczości Narodowej.
Jeżeli zdecydujemy się na kontynuowanie Karuzeli Cooltury w latach przyszłych, będzie to zamówienie z wolnej ręki, ponieważ znak festiwalu jest zastrzeżony,a jego właścicielem jest Fundacja .W innym przypadku, to znaczy organizacji imprezy o podobnym nakładzie finansowym, należało będzie wszcząć procedurę przetargową.
Kuriozalnym jest szukanie podtekstu politycznego w tym,że Karuzela Cooltury nie odbędzie się w bieżącym roku. Gdyby chodziło o nadchodzące wybory, to raczej uczynilibyśmy wszystko, aby tę imprezę zrealizować. Raporty medialne, które otrzymujemy jednoznacznie wskazują ,że wartość reklamowa imprezy oscyluje w granicach 2,5 do ponad 3 milionów złotych i z wyjątkiem nieprzyjaznego klimatu, który wokół Karuzeli stwarzają niektóre wydawnictwa lokalne,impreza jest postrzegana bardzo pozytywnie przez media regionalne, krajowe, a nawet zagraniczne.Nie było w historii polskich imprez przypadku, aby jej uczestników błogosławił sam papież .Nas spotkał ten zaszczyt ze strony Benedykta XVI. Wiele osób z Polski przyjeżdża na letni wypoczynek właśnie w terminie Karuzeli.
Być może dlatego, w roku wyborczym, komuś niewygodnym jest tego typu promocja miasta.
Roczna przerwa, którą ustaliliśmy podczas wczorajszego spotkania, wynika przede wszystkim z obawy o bazę noclegową, w związku z tym ,że hotel który miał gościć gwiazdy w tym roku, jest w budowie i nie wiadomo czy do sezonu letniego dostanie pozwolenie na użytkowanie.Uznaliśmy, że należy też stworzyć lepszy montaż finansowy festiwalu. Żadna impreza kulturalna, rozrywkowa czy sportowa nie obroni się bez odpowiedniego wsparcia finansowego i strategicznych sponsorów.Jeżeli dojdzie w przyszłości do podpisania umowy chcemy mieć większy wpływ na jej kształt programowy.
Za wcześniej jest jeszcze, aby skonkretyzować; na co wydane zostaną środki , które zaoszczędzimy z tego tytułu.
Na pewno znaczna ich część zostanie spożytkowana na organizację imprez , które uatrakcyjnią ofertę kulturalną i rekreacyjną skierowaną do mieszkańców i gości miasta oraz na działania promocyjne.
Data dodania 30 stycznia 2014