W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest sobota 04 maja 2024 r. Godzina 13:47

O drogę S3

Potrzebuję komentarz miasta dotyczący braku finansowania północnego odcinka S3 w kierunku Świnoujścia. W Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku napisano m.in. Ciąg będzie realizowany w dalszej kolejności, m.in. z uwagi na: niski poziom natężenia ruchu ciężarowego oraz ruchu ogółem, brak spełnienia kryterium położenia w Polsce wschodniej, czy brak połączenia ze stolicą, brak spełnienia kryterium gotowości projektu do realizacji. Podobnie jest z połączeniami kolejowymi. Czy miasto monitowało gdzieś ostatnio w tych sprawach?

 
Rada Miasta Świnoujście zwróciła  się do Prezesa Rady Ministrów  na podstawie uchwały z dnia 28 lutego 2013 roku z apelem o podjęcie i wsparcie działań mających na celu modernizację drogi krajowej S-3 w celu dostosowania jej do parametrów drogi ekspresowej dwujezdniowej, na odcinku od Świnoujścia do miejscowości Miękowo (rejon Goleniowa).  Aktualnie na wyżej wymienionym odcinku o długości ok. 75 km, z wyłączeniem obejścia miejscowości Parłówko i Ostromice, istnieje droga jednojezdniowa, której parametry, zdaniem Rady Miasta, nie wystarczają do obsługi transportowego ruchu samochodowego, krajowego i międzynarodowego.

Według ogólnie znanych danych oraz w oparciu o ocenę rzeczywistej sytuacji na wyżej wymienionym odcinku drogi, natężenie ruchu już obecnie powoduje zatory i utrudnienia transportowe w ciągu całego roku.

Zważywszy na fakt planowania kolejnych inwestycji w Świnoujściu:

-   budowa Terminalu LNG oraz przewidywane transporty drogowe z ładunkami  skroplonego gazu ziemnego, benzyn, oleju napędowego;

-   budowa Bazy NATO, która spowoduje zwiększony ruch pojazdów do przewozu materiałów niebezpiecznych, wybuchowych i innych;

-  w Porcie Handlowym Świnoujście Sp. z o.o. - budowa stanowiska kontenerowego;

-  w Terminalu Promowym – budowa nowego stanowiska promowego, nowe linie i promy morskie;

-  w Morskiej Stoczni Remontowej – przewidywane nowe kierunki produkcyjne na terenach stoczni;

-   w Euro Terminalu – wzrost ładunków wielkogabarytowych, 

a także zwiększający się ruch o różnorodnych funkcjach (między innymi: wczasowych, uzdrowiskowych, turystycznych) spowoduje wręcz katastrofalną sytuację na tym odcinku drogi.       Rada Miasta Świnoujście świadoma zagrożeń, jakie mogą wynikać z zaniechania  modernizacji drogi S-3 od Świnoujścia do miejscowości Miękowo, a w szczególności zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim obecnym i przyszłym użytkownikom drogi, zwróciła  się o pilne podjęcie i wsparcie działań przystosowujących drogę krajową S-3 (E-65) do parametrów drogi ekspresowej dwujezdniowej także do innych gmin ,które leżą wzdłuż wspomnianego odcinka , a także do  Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Wojewody Zachodniopomorskiego, Parlamentarzystów Województwa Zachodniopomorskiego,  Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.Rada Miasta Świnoujście zwróciła  się do Prezesa Rady Ministrów  na podstawie uchwały z dnia 28 lutego 2013 roku z apelem o podjęcie i wsparcie działań mających na celu modernizację drogi krajowej S-3 w celu dostosowania jej do parametrów drogi ekspresowej dwujezdniowej, na odcinku od Świnoujścia do miejscowości Miękowo (rejon Goleniowa).  Aktualnie na wyżej wymienionym odcinku o długości ok. 75 km, z wyłączeniem obejścia miejscowości Parłówko i Ostromice, istnieje droga jednojezdniowa, której parametry, zdaniem Rady Miasta, nie wystarczają do obsługi transportowego ruchu samochodowego, krajowegp i międzynarodowego.

Według ogólnie znanych danych oraz w oparciu o ocenę rzeczywistej sytuacji na wyżej wymienionym odcinku drogi, natężenie ruchu już obecnie powoduje zatory i utrudnienia transportowe w ciągu całego roku.

Zważywszy na fakt planowania kolejnych inwestycji w Świnoujściu:

-   budowa Terminalu LNG oraz przewidywane transporty drogowe z ładunkami  skroplonego gazu ziemnego, benzyn, oleju napędowego;

-   budowa Bazy NATO, która spowoduje zwiększony ruch pojazdów do przewozu materiałów niebezpiecznych, wybuchowych i innych;

-  w Porcie Handlowym Świnoujście Sp. z o.o. - budowa stanowiska kontenerowego;

-  w Terminalu Promowym – budowa nowego stanowiska promowego, nowe linie i promy morskie;

-  w Morskiej Stoczni Remontowej – przewidywane nowe kierunki produkcyjne na terenach stoczni;

-   w Euro Terminalu – wzrost ładunków wielkogabarytowych, 

a także zwiększający się ruch o różnorodnych funkcjach (między innymi: wczasowych, uzdrowiskowych, turystycznych) spowoduje wręcz katastrofalną sytuację na tym odcinku drogi.       Rada Miasta Świnoujście świadoma zagrożeń, jakie mogą wynikać z zaniechania  modernizacji drogi S-3 od Świnoujścia do miejscowości Miękowo, a w szczególności zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim obecnym i przyszłym użytkownikom drogi, zwróciła  się o pilne podjęcie i wsparcie działań przystosowujących drogę krajową S-3 (E-65) do parametrów drogi ekspresowej dwujezdniowej także do innych gmin ,które leżą wzdłuż wspomnianego odcinka , a także do  Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Wojewody Zachodniopomorskiego, Parlamentarzystów Województwa Zachodniopomorskiego,  Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Data dodania 20 lutego 2014