W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest sobota 18 maja 2024 r. Godzina 10:11

O wpisanie tunelu do Strategii Rozwoju Transportu

Bardzo prosiłbym o Państwa komentarz w związku z informacją, iż tunel w Świnoujściu został wpisany do SRT 2020/30: Czy Państwa zdaniem można już w tym momencie mówić, że zapaliło się solidne zielone światło dla budowy tunelu? Jakie wedle Państwa wiedzy działania w tym momencie mogą/powinny zostać podjęte? Czy zawirowania wokół zasad poboru podatków od nieruchomości mogą stanowić problem według Państwa dla zgromadzenia przez Świnoujście środków na wkład własny?

Wpisanie tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku jest największym krokiem ku realizacji tej inwestycji od wielu lat. Dzięki temu ma ona szansę znaleźć się na rządowej liście implementacyjnej i otrzymać w ten sposób konkretne dofinansowanie. Musimy się spodziewać tego, że inwestycja nie zostanie w 100 procentach sfinansowana z budżetu państwa oraz środków unijnych i znalezienie około 100 - 120 milionów, jako wkładu własnego, będzie spoczywało na naszych barkach. Oczywiście będą to środki rozłożone w ratach na kilkadziesiąt lat. Dzięki podatkom od nieruchomości, które spodziewamy się otrzymywać od  Polskiego LNG po zakończeniu budowy terminala w Świnoujściu, będziemy mogli wejść w ten układ. Pod jednym jednakże warunkiem - że nie nastąpią ustawowe zmiany, które doprowadzą do tego, iż spółki skarbu państwa nie będą musiały w całości lub w znaczącej części tych podatków do budżetu samorządów odprowadzać.

Data dodania 05 marca 2014