W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Dziś jest środa 30 kwietnia 2025 r. Godzina 11:59

Rozpoczął się drugi etap przetargu na wykonawcę tunelu

Komisja Przetargowa wysłała zaproszenia do składania ofert cenowych do 14 potencjalnych wykonawców spełniających warunki uczestnictwa w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin. Oznacza to, iż przetarg wkroczył w drugi etap.

Na podstawie Programu Funkcjonalno – Użytkowego (PFU), który przygotowało Miasto Świnoujście wykonawcy przygotują oferty cenowe, w których określą kwotę za jaką są gotowi zrealizować inwestycję i gwarancję (od 5 do 10 lat). Podpisanie umowy na realizację tej inwestycji powinno nastąpić na przełomie roku 2017/2018, a zakończenie realizacji w grudniu 2021. Inwestorem tego zadania jest Miasto Świnoujście, a inwestorem zastępczym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela cieśnina Świna. Stanowi ona część toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikacje zapewniają przeprawy promowe, które nie zapewniają odpowiedniej przepustowości (co powoduje długi czas oczekiwania na prom) i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne. Stałe połączenie będzie drogowym tunelem drążonym w korytarzu północnym (zgodnie z uzyskaną w 2010 roku decyzją środowiskową). Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym ok. 1,44 km jednorurowego tunelu, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m., poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna.


Data dodania 14 czerwca 2017